×
آخرین اخبار

توقیف محموله چوب قاچاق و دستگیری ۲ متخلف در پارک ملی کرخه

  • کد نوشته: 94977
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۴
  • 173 بازدید
  • دزفول – خبر روز – رئیس پارک ملی کرخه گفت: محموله چوب قاچاق در جنگل قلعه نصیر توقیف و ۲ متخلف قطع درختان جنگلی دستگیر شدند.

    توقیف محموله چوب قاچاق و دستگیری ۲ متخلف در پارک ملی کرخه

    محمد الوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دیدگاه نیوز افزود: پس از گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر حضور متخلفان قطع درختان در جنگل قلعه نصیر شهرستان شوش، ماموران این اداره با اجرای عملیات کمین موفق به دستگیری ۲ متخلف و توقیف خودروی حامل درختان قطع شده توسط آنها شدند.

     وی به ممنوعیت هرگونه قطع و ریشه کنی درختان جنگلی اشاره کرد و گفت: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی به همراه خوردی حامل چوب قطع شده به پاسگاه محیط بانی هدایت شدند.

    رئیس پارک ملی کرخه بیان کرد: گستردگی مناطق جنگلی، تعدد راه‌های ورود و خروج به این عرصه‌ها و از طرفی سوء استفاده برخی مغرضان منجر به بروز چنین تخلفاتی شده است.

    وی ادامه داد: تخریب زیستگاه و قطع درختان ارزشمند این اکوسیستم خط قرمز حامیان محیط زیست است که آموزش همگانی و برخورد قاطعانه با عاملان جرائم زیست محیطی می‌تواند در پیشگیری از این موارد نقش موثری داشته باشد.

    الوندی از دستگاه‌های متولی توانمند و مردم خواست به سهم خود در آگاهی بخشی، یاری رسانی و حفظ محیط زیست ایفای نقش کنند.

    پارک ملی کرخه در پنج کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک – اهواز در حوزه شهرستان شوش قرار گرفته‌ است.

    این منطقه پس از یافتن آخرین بازمانده‌های گوزن زرد ایرانی در دهه ۱۳۳۰ ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس براساس مصوبه شماره یک شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۴۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تبدیل شد.

    سپس در سال ۱۳۸۹ براساس مصوبه شماره ۳۳۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مندرج در روزنامه رسمی شماره ۱۹۱۶۲ مورخ ۲۳/۹/۱۳۸۹ بخش پناهگاه به عنوان پارک ملی ارتقا یافت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *