×
آخرین اخبار

توضیحات اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان در خصوص خبر جابجایی یک دبیرستان

  • کد نوشته: 38313
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۳
  • 420 بازدید
  • روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مسجد سلیمان اعلام کرد : تاکنون در مورد جابجایی دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) اقدامی صورت نگرفته است.
    توضیحات اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان در خصوص خبر جابجایی یک دبیرستان

    روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان اعلام کرد : تاکنون در مورد جابجایی دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) اقدامی صورت نگرفته است.

    در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی در خصوص تصمیم به تخریب وجابجایی یک مدرسه قدیمی در مرکز شهرستان مسجدسلیمان و ساخت مسجد به جای این مدرسه ، این منبع افزود: دبیرستان مزبور (دخترانه حضرت زینب (س)) همچنان دایر است و به فعالیت خود ادامه می دهد، ولی از آنجا که این آموزشگاه از نظر جغرافیایی در محل نامناسب و در محدوده خیابانی است که احتمال بروز حوادث متعددی برای دختران دانش آموز وجود دارد، صحبتهایی برای جابجایی آن مطرح است.

    این منبع افزود: با توجه به اینکه مالکیت ساختمان مدرسه در اختیار شرکت نفت قرار دارد مقرر شد که به جای این مکان، محل دیگری جنب حوزه علمیه شهرستان مسجدسلیمان با اختصاص اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد ریال جهت احداث آموزشگاه جدید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد ولی هنوز اقدامی دراین راستا صورت نگرفته است.

    این گزارش می افزاید: در حال حاضر مسجد در فضایی خارج از محوطه آموزشگاهی فعالیت دارد و خللی در فرآیند آموزش در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) ایجاد نشده است.

    تعدادی از خانواده ها و والدین دانش آموزان منطقه نسبت به جایگزین شدن مسجد به جای مدرسه گله مند هستند و می گویند برچیدن مدرسه از این منطقه محروم باعث می شود مسیر تردد دانش آموزان دختر این مدرسه برای رسیدن به مدرسه دیگر طولانی شود و این امر مشکلاتی را برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت.

    به گفته منابع رسمی آموزش و پرورش ۶۱ درصد مدارس شهرستان مسجدسلیمان فرسوده است.

    بر اساس اعلام اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بر اثر وقوع زمین لرزه در تاریخ ۱۷ تیر سال ۹۸ در مسجد سلیمان ۴۰۰ میلیارد ریال به مدارس این شهرستان خسارت وارد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *