×
آخرین اخبار

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم

  • کد نوشته: 113750
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۶
  • 217 بازدید
  • رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران گفت: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهش خوبی داشته است و مردم دیگر نگران افزایش یا کاهش زیاد نباشند.

    توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر به مردم

    رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، گفت: در هفته‌ای که گذشت در بازارهای جهانی، انس طلا به طور میانگین حدود ۳۷ دلار افزایش قیمت داشت اما در بازارهای داخلی با توجه به تغییر رئیس کل بانک مرکزی و صحبت‌ها و رویکردهای جدید در این حوزه، ما از اولین روز هفته شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم و قیمت طلا و سکه کاهش زیادی داشت. چنانچه سکه امامی حدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم حدود ۶۰۰ هزار تومان و در هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار تومان کاهش قیمت داشتیم که چشمگیر بود. در کل، این هفته بازار خیلی آرام بود و قیمت‌ها کاهش و ثبات نسبی داشت.

    نادر بذرافشان در مورد میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه هم افزود: در هفته‌ای که گذشت، میزان تقاضا نسبت به هفته پیش که اوج تقاضا را داشتیم به شدت در بازارهای داخلی پایین آمد.

    وی در مورد افزایشی شدن قیمت‌ها در اواخر هفته هم گفت: ما تغییر خاصی نداشتیم و اصولا در قیمت سکه نوسانات بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و در هر گرم طلای ۱۸ عیار تا ۱۰ هزار تومان بود که این میزان طبیعی است. بخشی از نوسانات به نوسانات بازار ارز و همچین نوسانات انس جهانی طلا برمی‌گردد که میانگین ۳۷ دلار افزایشی بود ولی شاهد التهاب در بازار نبودیم.

     

    رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران در مورد افزایشی شدن انس جهانی طلا و تاثیر آن بر بازار داخلی طلا و سکه بیان کرد: قیمت انس جهانی طلا همواره عامل مهمی در بازارهای طلای کشورهای سراسر دنیا است اما در بازار داخلی ما قیمت طلا و سکه به جز قیمت انس جهانی طلا، متاثر از نوسانات نرخ ارز و میزان تقاضا و عرضه است. چرا که ما این تجربه را داشته‌ایم که با وجود افزایشی شدن انس جهانی طلا، قیمت‌ها در داخل کاهشی بوده مانند هفته‌ای که گذشت که علت آن به کاهش نرخ ارز برمی‌گردد. در هفته اخیر با اینکه ما میانگین ۳۷ دلار افزایش انس جهانی طلا را داشتیم اما در بازارهای داخلی با توجه به اینکه نرخ ارز از ۴۳ هزار تومان به حدود ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید قیمت‌ها کاهشی بود.

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

    بذرافشان در مورد روند قیمت‌ها در هفته آینده گفت: چنانچه رویکردهای بانک مرکزی در خصوص ثبات نرخ دلار ادامه پیدا کند و همچنین بانک مرکزی عرضه سکه را در بازارهای داخلی بیشتر کند تاثیر مهمی در کنترل قیمت‌ها خواهد داشت. اما به اعتقاد من، در حال حاضر قیمت‌ها به کاهش خوبی رسیده و مردم دیگر نگران افزایش یا کاهش زیاد نباشند. بر این اساس توصیه می‌کنیم با توجه به کاهش و ثباتی که در این هفته در بازار داشتیم الان زمان مناسبی است و هموطنان می‌توانند مبادلات خود را در رابطه با خرید سکه و مصنوعات طلا انجام دهند، چون انس جهانی طلا در چند روز گذشته با آغاز سال میلادی جدید افزایش یافته است.

    نکته دیگری که رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران به آن اشاره کرد، در مورد علت تفاوت قیمت‌ها در سایت‌های مربوط به طلا و سکه با قیمت اتحادیه طلا و جواهر بود. بذرافشان در این باره گفت: در هفته‌ای که گذشت چون نوسانات بسیار زیاد و بی‌رویه بود ما برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند نوسانات لحظه‌ای را پوشش ندادیم و قیمت‌ها را زمانی که تعادل و ثبات برقرار بود اعلام می‌کردیم. اما از مردم می‌خواهیم که فقط به سایت اتحادیه مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

    آخرین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی

    رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران در مورد آخرین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هم بیان کرد: آخرین قیمت سکه امامی ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان؛ سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ نیم‌ سکه ۱۱ میلیون و ۴۵۰ تومان؛ ربع سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان؛ و سکه گرمی هم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

    بذرافشان ادامه داد: حباب سکه امامی هم با کاهش حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی تقریبا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۸۲۷ هزار تومان معامله شد. انس جهانی طلا هم به ۱۸۴۵ دلار رسید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *