×
آخرین اخبار

توصیه‌های پلیس مسجدسلیمان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

  • کد نوشته: 55994
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۷
  • 550 بازدید
  • فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان از شهروندان خواست تا با بکار بستن توصیه های کاربردی و هشدارهای پلیسی از سرقت منزل خود، پیشگیری کنند.
    توصیه‌های پلیس مسجدسلیمان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

    به گزارش دیدگاه نیوز، سرهنگ ” کارآگاه علی حسینی” با تبریک فرا رسیدن عید نوروز به شهروندان فهیم شهرستان مسجدسلیمان گفت: از آنجا که سارقان برای رسیدن به اهداف شوم خود، همواره در کمین بهره گیری از غفلت و سهل انگاری افراد می باشند، لازم است تا شهروندان با رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیسی، آنها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

    وی با بیان اینکه وقوع سرقت های مختلف، آرامش درونی افرد را تا مدت‌ها از بین خواهد برد، خاطر نشان کرد: بی تردید، رعایت نکات بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از سرقت به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذارد.

    فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان ضمن قدر دانی از مشارکت شهروندان با پلیس در ارتقاء امنیت اجتماعی افزود: امیدواریم با رعایت هشدارها و توصیه‌های کاربردی زیر، به نقش انکار ناپذیر خود را در پیشگیری از سرقت های مختلف، به خوبی عمل کرده و از ایجاد یک بحران روحی شدید برای خانواده‌‌‌ خود پیشگیری کنید:

    – از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری کنید.

    – از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش ، گلدان و … خودداری کنید.

    – از نگهداری اموال با ارزش مانند طلا و وجه نقد در منزل خودداری شودو همواره اشیا قیمتی و وجوه نقد خود را با سپردن به صندوق امانات بانک ها از دستبرد سارقان در امان نگه دارید.

    – پوشش گیاهی از جمله درختان و علف های بلند در اطراف ساختمان که دید سایر افراد را محدود می کند.

    -درصورت خروج طولانی مدت از خانه، حتما یکی از همسایگان قابل اعتماد را برای سرکشی مقطعی از منزل انتخاب کنید.

    – معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزلتان مورد شناسایی دقیق قرار دهید.

    از ورود افرادی که به عنوان مامور انتظامی ،دارایی، شهرداری، سرشماری، کارگرخدماتی، مامورآب، برق، تلفن و گاز، به منزله ارایه خدمات به منزل شما مراجعه می کنند پس از شناسایی و در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان را به محدوده مورد نیاز را بدهید.

    – از قرار دادن نردبان، چهار پایه و نظیر آن ها در کنار دیوار ها خودداری نمایید.

    – برای ایمنی بیشتر منزل خود، از سیتم های دزدگیر استفاده کنید.
    – مقابل کلیه پنجره ها به ویژه در طبقات همکف، نورگیر و روی دیوار های کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید و حفاظ دیوار را طوری تعبیه کنید که اگر تیر چراغ برق، علمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن قرار داشت، سارقان نتوانند از آنها برای ورود به ساختمان استفاده کنند.

    – برای درهای دولنگه حتما قفل اضافه تعبیه کنید و به قفل های معمول آن اکتفا نکنید.

    -زمانی که خانه را ترک می‌کنید، از بسته بودن همه‌ راه‌های ورودی اعم از درب‌ها و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنید.

    -از بستن پرده‌ها پرهیز کنید. زیرا این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به نظر می‌رسد و نشانه‌ این است که شما در منزل نیستید.
    – دوربین های حفاظتی را در قسمت های مختلف منزل نصب و آن را به رایانه شخصی و یا تلفن همراه خود وصل نمایید تا در هنگامی که درمنزل خود، نیستید، بتوانید به آسانی فضای داخلی و محوطه بیرونی آن را کنترل نکنید.

    – اگر درب پارکینگ منزل شما دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکینگ ، منتظر بمانید تا در کاملا بسته شود.

    – برای نظافت آپارتمان ها و محوطه ساختمان از افراد مشکوک و ناشناس استفاده نکنید.

    – از باز کردن درب آپارتمان برای افراد ناشناسی که با سایر واحدها کار دارند، خودداری کنید.

    – نصب حفاظ مناسب بر روی پنجره ها و بالکن طبقه اول و درب ورودی آپارتمان را فراموش نکنید.

    – با نصب آیفون های تصویری که از امکان ثبت و ذخیره تصویر برخودار می باشند، در صورت وقوع سرقت می توانید به آسانی سارقان را شناسایی کنید.

    – بهتر است خط تلفن منزل خود را به شماره تلفن همراه تان انتقال دهید تا در صورت تماس دیگران با تلفن منزلتان، بتوانید به آسانی آن را پاسخ داده و هرگونه سوء ظنی را نسبت به عدم حضورتان در منزل، از بین ببرید.

    -هنگام خروج از منزل در صورت مشاهده خودروهای غریبه مشکوک که بی هدف در حال پرسه زدن می‌باشند شماره پلاک آنها را یادداشت و سعی کنید پس از طی مسافتی جهت حصول اطمینان به منزل مراجعه کنید.

    – اگر زمان مراجعه به خانه متوجه سرقت شدید، آرامش خود را حفظ کرده و بدون آنکه به چیزی دست بزنید، بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *