×
آخرین اخبار

توسعه مشارکت های اجتماعی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است

  • کد نوشته: 105972
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۵
  • 158 بازدید
  • خرم‌آباد- خبر روز-معاون وزیر ورزش و جوانان و دبیرشورای عالی جوانان کشور گفت: توسعه مشارکت های اجتماعی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است و تمام اقشار جامعه باید سازمان دهی شوند.

    توسعه مشارکت های اجتماعی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است

    به گزارش دیدگاه نیوز، وحید یامین پور روز سه شنبه در نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لرستان بیان کرد: در نخستین جلسه شورای عالی جوانان در دولت سیزدهم ریاست جمهوری بر لزوم احیای سازمان ملی جوانان تاکید کرد و این در حالی است که این سازمان زیر سایه ورزش رفته است.

    وی با بیان اینکه در سال های قبلی با پول جوانان در حوزه ورزش هزینه شده است اظهار داشت: سال گذشته چهار ماه برای  پیدا شدن ۵۰ میلیارد تومان گم شده در این حوزه زمان طی شد ودر نهایت مشخص شد که در حوزه ورزش هزینه شده است.

    یامین پور با بیان اینکه احیای سازمان ملی جوانان یک ضرورت است ادامه داد:ادغام این سازمان توسط قانون و مجلس شورای اسلامی بوده است و اکنون نیز باید توسط قانون مجلس شورای اسلامی احیا شود.

    وی با بیان اینکه ریاست جمهوری در راستای احیای سازمان ملی جوانان و وضعیت قبل از سال ۸۹  پیگیر است عنوان کرد: دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری احیا شد اما تا وقتی این سازمان یک معاونت از ۶ معاونت یک وزارت خانه کوچک است کاری انجام نخواهد شد.

    یامین پور گفت: سال گذشته مجلس طرحی بعنوان طرح تشکیل وزارت  امور اجتماعی خانواده و جوانان اعلام وصول کرد که سازمان ملی جوانان از ورزش تفکیک شود و بعلاوه چند معاونت تبدیل به وزارت امور خانواده و جوانان شود که طرح خوبی است اما پیگیری نشده است.

    دبیر شورای عالی جوانان با بیان اینکه همه آگاهی دارند که سایه ورزش روی سازمان جوانان افتاده است افزود: از طریق احیای شورای عالی جوانان و فعالیت دبیرخانه، نقش های فرابخشی پیش از ادغام در حال احیا هستند.

    وی افزود: در ساختار حکمرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال بسیاری از تصمیات به یک سری شورا واگذار شده است و مسکن، تحصیل، ازدواج و آسیب جوانان به نهادهای دیگر مربوط است و برای ماموریت های مختلف شوراهایی در عرض هم تشکیل شده است.

    یامین پور با اشاره به تعداد کارمندهای دولت در ساختار اداری ادامه داد: کل ستاد جوانان ۵۰ نفر است و تعدادی نیز تحصیلات متناسب با ماموریت ها ندارند که در کل در تمام نهادها و دستگاه ها همین رویه وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش می کند ماموریت ها را از طریق مردم محقق خواهد کرد افزود: دولت به تنهایی توان تحقق ماموریت ها و اهداف را ندارند و دولت از طریق ساختار بودجه را در راستای اهداف تمدنی توزیع می کند و سال ها دولت دست افرادی بود که به اهداف تمدنی اعتقادی نداشتند و سرمایه در جای دیگری خلاف جهت اهداف تمدنی هزینه شده است.

    یامین پور اظهار داشت: بودجه، ساختار و نیروی انسانی در حد توان باید به نحوی چیده شود که بتواند برای رسیدن به اهداف جاده سازی کند اما در جهاد تبیین اصل مطلب مردم هستند و تمام امکانات را باید در اختیاری افرادی که در این جبهه خدمت می کنند قرار داد.

    دبیر شورای عالی جوانان همچنین با اشاره به فعالیت های جهادی بسیاری از سمن ها گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان به لحاظ ساختاری با گروه های جوانی متفاوت است و از اهداف جمهوری اسلامی توسعه مشارکت های اجتماعی است و افرادی که سبک زندگی متفاوت دارند نباید رها شوند.

    وی افزود: تمام اقشار جامعه باید سازمان دهی شوند فقط هیات های و بسیجی ها نباید سازمان دهی باشند و افرادی که در کف خیابان هستند افرادی هستند که در ساختارهای گروه سیاسی نظام جمهوری اسلامی سازمان دهی نشدند و هیچ جا نقطه اتصال به جمهوری اسلامی ندارند.

    دبیر شورای عالی جوانان کشور گفت: با صدور پنج مجوز و حمایت از جوانان تلاش می شود که تعداد افراد بهره مند از حمایت ها در راستای اهداف تمدنی افزایش یابد و بخش زیادی از اعتبارات فصل پنج به افرادی که تاکنون مجوز نداشتند بعنوان سازمان های مردمی پرداخت شد.

    وی افزود:دوره های تربیت مربی خانواده برگزار می شود و  کانون های ازدواج در سراسر کشور شناسایی و حمایت می شود و از همه دعوت برای دریافت مجوز شده است.

    وی با اشاره به رویدادهای اخیر در سطح کشور اظهار داشت: بخشی از برنامه ها از هم پاشیدن تیم های ملی و پناهنده شدن قهرمانان ورزشی بوده است تا به این واسطه نظام ورزش کشور دچار فروپاشی شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *