×
آخرین اخبار

توافق با عربستان در اوج اقتدار اتفاق افتاد.

  • کد نوشته: 121470
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۷
  • 36 بازدید
  • امام جمعه ورزقان گفت: عربستان سعودی با صرف هزینه های سنگینی به اهداف خود در منطقه غرب آسیا خصوصا در جنگ یمن نرسید و از طرفی در داخل نیز با مشکلات زیادی روبرو شد لذا از موضع ضعف و با وساطت چین مجبور به مذاکره با جمهوری اسلامی شد.

    توافق با عربستان در اوج اقتدار اتفاق افتاد.

    به گزارش دیدگاه نیوز  ، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به توافق ایران و عربستان تصریح کرد: در این توافق که با میانجی گری چین انجام شد؛ جمهوری اسلامی در شرایطی با عربستان به توافق رسید که در مقابل اجماع جهانی در اغتشاشات اخیر برای براندازی نظام ، مقتدرانه مقاومت کرده و پیروز شد.

    حاج آقا پور محمد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشت سرگذاشتن اغتشاشات اخیر و پیروزی بر جنگ رسانه‌ای دشمن، خلق حماسه مردم در ۲۲ بهمن و کاهش التهابات ارزی، با دست برتر وارد این مذاکرات شد که این حضور مردم نیز یک پشتوانه محکم برای تیم مذاکراه کننده و دولتمردان بود.

    حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه حامیان منطقه ای آمریکا ماننده رژیم غاصب صهیونیستی و تعدادی از کشورهای عربی سال هاست برای مقابله با جبهه مقاومت تلاش می کنند، افزود: خوشبختانه با تدابیر و درایت رهبر معظم انقلاب تا امروز مفتضحانه شکست خورده و به لطف همین تدابیر،  محور مقاومت در اوج قدرت و اقتدار خود به سر می برد.

    وی به هزینه های سنگین سعودی در مبارزه با محور مقاومت اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی با صرف هزینه های سنگینی به اهداف خود در منطقه غرب آسیا خصوصا در جنگ یمن نرسید و از طرف در داخل نیز با مشکلات زیادی روبرو شد لذا از موضع ضعف و با وساطت چین مجبور به مذاکره با جمهوری اسلامی شد.

    خطیب جمعه ورزقان سفر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به امارات و سفر آینده به کشور های عربی را مهم دانست و گفت: تمام این سفرها و مذاکرات از موضع اقتدار و قدرت بالای جمهوری اسلامی بوده و در این مذاکرات موضوعات مهم امنیتی و اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

    حاج آقا پورمحمد گفت: جمهوری اسلامی با هماهنگی جبهه مقاومت، کشورهای منطقه و شرکای جهانی خود ، در حال اخراج کامل آمریکا از منطقه غرب آسیا می باشد.

    حاج آقا پورمحمد در ادامه به سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران اشاره کرد و گفت: این روز بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک عرض می نماییم، استعمارگران و بدخواهان از ملی شدن صنعت نفت، خوشحال نشدند زیرا دست آنها از غارت ثروت خدادادی کشور قطع شد و منافع اقتصادی آنان به خطر افتاد.

    خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: متاسفانه با وجود آماده بودن منابع مالی طرح مسقف سازی مزار شهدای شهر ورزقان ، این کار همچنان شروع نشده است لذا انتظار می رود این موضوع با جدیت پیگیری و به معنای واقعی کلمه عملی گردد.

    وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، تاکید کرد: باید حرمت ماه رمضان نگاه داشته شود و نباید در دید و بازدیدهای عیدانه خود حرمت این ماه مبارک عزیز شکسته شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *