×
آخرین اخبار

تنها ۳۰ درصد از مردم ایران در سال ۱۴۰۰ به مسافرت رفتند

  • کد نوشته: 105471
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۲
  • 79 بازدید
  • مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰ درصد از خانوارهای کشور، یعنی حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ خانوار حداقل یک سفر داشته‌اند.

    تنها ۳۰ درصد از مردم ایران در سال ۱۴۰۰ به مسافرت رفتند

    به گزارش دیدگاه نیوز، مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال گذشته ۳۰ درصد خانوار‌ها حداقل یک سفر داشته‌اند و در حالی که بیشتر سفر‌ها با اقامت شبانه همراه بوده، اما ۷۶ درصد مسافران در خانه بستگان خود اقامت داشته‌اند.

    اتاق ایران نوشت: مرکز آمار ایران با استناد به نتایج طرح آمارگیری از گردشگران ملی اعلام کرد در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰ درصد از خانوارهای کشور، یعنی حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ خانوار حداقل یک سفر داشته‌اند. همچنین در طول سال ۱۴۰۰، ۲۴ میلیون و ۶۸۷ هزار سفر انجام شده است.

    بر اساس این آمار، تعداد سفرهای داخلی در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۲۴ میلیون و ۶۳۹ هزار سفر بوده که ۴۲ درصد از آن، با اقامت شبانه و ۵۸درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

    همچنین این بررسی نشان می دهد، پنج استان خراسان رضوی، مازندران، تهران، فارس، اصفهان، مقصد بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در سال ۱۴۰۰ بوده‌ و پنج استان مازندران، اصفهان، تهران، فارس، گیلان مقصد بیشترین سفرهای بدون اقامت شبانه در سال۱۴۰۰ بوده‌اند.

    همچنین بیشتر سفرهای با اقامت شبانه در سال ۱۴۰۰، با هدف دیدار دوستان و بستگان بالغ بر ۶۵ درصد، گردش و تفریح بالغ بر ۱۶ درصد و درمان بالغ بر ۱۰ درصد، انجام پذیرفته است. بیشتر سفرهای بدون اقامت شبانه نیز در این بازه زمانی با هدف دیدار دوستان و بستگان بالغ بر ۳۱درصد، درمان بالغ بر۲۴ درصد و گردش و تفریح بالغ بر۲۰ درصد انجام شده است.

    نکته دیگر در این گزارش این است که اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در سال ۱۴۰۰، خانه بستگان و آشنایان با ۷۶ درصد، ویلا و آپارتمان شخصی با ۱۲ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با ۶ درصد، اقامتگاه عمومی با ۳ درصد، سایر اقامتگاه‌ها ۲ درصد و چادر و کمپ شخصی و اقامتگاه سازمانی هر کدام با یک درصد بوده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.