×
آخرین اخبار

تلگرام مجبور به افشای اطلاعات ادمین کانال ها شد

  • کد نوشته: 108161
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۰
  • 231 بازدید
  • شرکت تلگرام، مطابق با حکم دادگاهی در هند نام مدیران، شماره تلفن و آدرس آی‌پی کانال‌های متهم به نقض کپی‌رایت را فاش کرده است.

    تلگرام مجبور به افشای اطلاعات ادمین کانال ها شد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ پس از اینکه یک معلم هندی از شرکت تلگرام به دلیل عدم جلوگیری از توزیع غیرمجاز مطالب درسی‌اش در این پلتفرم شکایت کرد، اپراتور برنامه با حکم دادگاه عالی دهلی مجبور شد داده‌های ناقضان کپی رایت را به اشتراک بگذارد؛ اقدامی که مغایر با ادعا‌های شرکت تلگرام مبنی بر حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربرانش است.

    به گزارش تک کرانچ، نیتو سینگ (Neetu Singh) معلم شاکی، می‌گوید شماری از کانال‌های تلگرام بدون کسب مجوز، مطالب درسی او را با قیمت پایین به کاربران فروخته‌اند. دادگاه هند قبلاً به تلگرام دستور داده بود که به قوانین هند پایبند باشد و جزئیات مربوط به کسانی که چنین کانال‌هایی را اداره می‌کنند را افشا کند.

    دادگاه هند با استدلال شرکت تلگرام که گفته بود افشای اطلاعات شخصی ادمین کانال‌ها باعث نقض حریم خصوصی و قوانین کشور سنگاپور (سرور‌هایی که برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربران تلگرام استفاده می‌شوند، در سنگاپور قرار دارند) می‌شود، موافقت نکرد.

    بنابر اعلام دادگاه هند، لازم است اقداماتی برای حفاظت از صاحبان کپی‌رایت دربرابر افرادی که قانون را نقض می‌کنند، انجام شود، زیرا تلگرام سرور‌های خود را در خارج از هند قرار داده است.

    دادگاه هند همچنین دستور داد نه شاکیان و نه وکیل آن‌ها نباید اطلاعات مذکور را به غیر از اهداف این دادرسی در اختیار شخص ثالثی قرار دهند. برای این منظور، افشای اطلاعات به مقامات دولتی یا پلیس مجاز است.

    سخنگوی تلگرام از بیان اینکه آیا اپراتور اپلیکیشن داده‌های خصوصی را به اشتراک گذاشته است یا خیر، خودداری کرد.

    هند با ۱۵۰ میلیون کاربر بیشترین شمار کاربران تلگرام را در جنوب آسیا دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *