×
آخرین اخبار

تلگرام از دسترس خارج شد/آیا تلگرام برای همیشه فیلتر شد؟

  • کد نوشته: 11388
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۹
  • 796 بازدید
  • با وجود اظهارات ضد و نقیضی که در هفته های گذشته از سوی مسئولین در رابطه با آخرین وضعیت پیام رسان تلگرام شده بود، از ساعاتی پیش دسترسی به این پیام رسان خارجی مختل شده است و کاربرن ایرانی حتی با فیلتر شکن نیز قادر به استفاده از آن نیستند.

    تلگرام از دسترس خارج شد/آیا تلگرام برای همیشه فیلتر شد؟

    به گزارش «دیدگاه نیوز»، بر اساس گزارش های رسیده، بامداد امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت)، پیام رسان تلگرام در سراسر کشور از دسترس خارج شد و دیگر امکان دسترسی به این پیام رسان حتی با فیلترشکن نیز وجود ندارد.

    به رغم اینکه مسئولان به صورت رسمی از فیلتر شدن این پیام رسان خارجی در روز مشخصی به صورت قاطع خبر نداده بودند، اما برخی اظهار نظرهای غیر رسمی حکایت از فیلتر شدن تلگرام بین ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت داشت.

    اکنون و در شرایطی که حتی با فیلترشکن نیز دسترسی به این پیام رسان خارجی وجود ندارد، برخی بر این باورند که همه آن اظهارات جسته گریخته در مورد مسدود کردن این پیام رسان خارجی به حقیقت پیوسته و تلگرام فیلتر شده است. گمانه ای که برخی با آن مخالفند و از دسترس خارج شدن تلگرام را بی ارتباط با فیلترینگ می‌دانند. 

    این درحالی است که پاول دورف، سازنده و مدیر تلگرام در توییتی در واکنش به از کار افتادن این پیام رسان، بی آنکه توضیح خاصی در خصوص علت آن ارائه دهد، تایید کرده که تلگرام در اغلب کشورها از جمله روسیه، عراق، ایران، امریکا و انگلستان از کار افتاده و تلاش می‌کنند اشکال را برطرف نمایند.
     
    دورف همچنین در توییت دیگری از کاربران تلگرام عذرخواهی کرده و کوشیده این قطع ارتباط را به اشکال در ارتباط با یکی از سرورهای این پیام رسان مرتبط کند اما این توضیح نمی‌تواند به همه ابهامات پاسخ دهد. از جمله این ابهام که آیا تلگرام تنها یک سرور دارد؟ اگر نه، آیا همه سرورها به ناگاه از کارافتاده اند و دلیل مشخصی ندارد؟
     
    به هرحال اگر این اشکال از مدیریت مرکزی تلگرام باشد، قطعاً در ساعات آینده برطرف خواهد شد، اما اگر موضوع فیلتر شدن تلگرام در میان باشد، احتمال بازگشت آن به شرایط سابق اندک است.
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *