×
آخرین اخبار

تلفیق هنر آئینی و عزاداری‌ سنتی در ویژه‌برنامه «تکیه‌ محرم» سلیمانی

  • کد نوشته: 69621
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۷
  • 1060 بازدید
  • سرپرست شهرداری تبریز، با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، از برپایی ویژه‌برنامه‌های «تکیه» توسط شهرداری تبریز خبر داد و گفت: «تکیه محرم» برای دومین سال پیاپی، به عنوان ویژه‌برنامه فرهنگی و مذهبی شهرداری تبریز در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در مرحله تولید است.
    تلفیق هنر آئینی و عزاداری‌ سنتی در ویژه‌برنامه «تکیه‌ محرم» سلیمانی

    به گزارش دیدگاه نیوز ، مظفر سلیمانی ویژه‌برنامه‌های «تکیه» را احیای سنت دیرپای تکیه‌های عزاداری خواند و اظهار کرد: برگزاری تکیه‌های مذهبی در دوران کرونا، تجربه‌ ارزشمندی است که عزداری اصیل را در قالبی ابتکارآمیز و جذاب، ارائه کرده‌است.

    وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های حوزه فرهنگ، در هیچ شرایطی، تعطیل‌ شدنی نیست، افزود: از آغاز کرونا، تکیه محرم و تکیه رمضان، به عنوان تدارک عمده شهرداری تبریز در دو مناسبت مهم مذهبی، به خوبی توانسته مخاطبان ویژه برنامه‌های مذهبی را جذب کند.

    سلیمانی تاکید کرد: «تکیه محرم» امسال، از شام عاشورا تا اربعین سرور و سالار شهیدان(عج) با حضور مداحان، سخنرانان، پژوهشگران، شاعران و هنرمندان مختلف برپا می‌شود.
    وی تلفیق هنر و ادبیات آئینی با عزاداری‌های سنتی را ویژگی مهم برنامه‌های تکیه خواند و گفت: محتوای کلی تکیه محرم، طوری در نظر گرفته شده که در کنار پایبندی به سنت‌ها و اصالت‌های عزاداری‌، برای جوانان و نوجوان نیز جذاب باشد.
    ویژه‌برنامه «تکیه محرم» از شام عاشورا تا اربعین حسینی(ع) با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و گروه فرهنگی و مذهبی آیینه پخش می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *