×
آخرین اخبار

تعیین هفته وحدت هنر امام خمینی (ره) بود

  • کد نوشته: 100517
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • 133 بازدید
  • تهران- خبر روز- رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اختلاف نظر در اعلام روز میلاد نبی مکرم اسلام، تاکید کرد: امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعلام هفته وحدت همه مسلمانان را به همگرایی، انسجام و وحدت اسلامی دعوت کرد.

    تعیین هفته وحدت هنر امام خمینی (ره) بود

    به گزارش خبرنگار فرهنگی دیدگاه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی یکشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر وحدت اسلامی که در تالار وحدت برگزار شد، با تبریک ایام هفته وحدت و به ویژه میلاد با سعادت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، ضمن قدردانی از حضور و شرکت همه اقوام ایرانی در این کنگره، گفت: همه چیز از یک اختلاف آغاز شد بطوریکه در اعلام روز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام در ۱۲ و همچنین ۱۷ ربیع الاول اختلاف نظر وجود داشت.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعلام و تعیین هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی، آن را هنر ایشان دانست که پس از گذشت سالها همچنان این هفته و ایام با حضور شخصیت ها، مقامات، علما، رهبران ادیان مختلف در جهان اسلام برگزار می شود و با گردهمایی در بابت وحدت که از هر نیازی مهمتر است باهم مذاکره و سخن می گویند.

    تعیین هفته وحدت هنر امام خمینی (ره) بود

    حجت الاسلام قمی در ادامه به تجلیل از خانواده شهید خردسال سبیل اخلاقی اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست خانواده معظم شهید والا مقام اخلاقی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، این هماهنگی انجام شده و در اسرع وقت این دیدار برگزار خواهد شد.

    در ادامه این مراسم، با حضور  غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امر خیریه، برگزیدگان آیین اختتامیه نخستین دوره کنگره شعر وحدت اسلام معرفی و تجلیل شدند.

    در این نشست حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدزمانی دبیرعلمی کنگره، مولوی علیرضا یعقوبی امام جمعه اهل سنت سمنگان تایباد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله حسینی مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی و شاعرانی از سراسر ایران حضور داشتند.

    تعیین هفته وحدت هنر امام خمینی (ره) بود

    « نخستین کنگره ملی شعر وحدت اسلامی» در یک نگاه

    هدف از برگزاری «کنگره ملی شعر وحدت اسلامی»، گسترش فرهنگ وحدت اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های هنر وادب است.

    فراخوان این کنگره از اول شهریور ۱۴۰۱ تا اول مهر ادامه داشت و به دلیل استقبال شاعران کشور، تا ۱۵ مهر نیز تمدید شد. قریب به ۷۰۰ شاعر اهل سنت و تشیع از استان‌های مختلف کشور با ارسال اشعار فاخر در قالب‌های مختلف کلاسیک، نیمایی، سفید، کودک و نوجوان، ترانه و قالب‌های دیگرهنری به دبیرخانه ، حضور فعالی در این کنگره بزرگ داشته اند.

    از ۱۲ برگزیده این کنگره در روز اختتامیه با اهدای جوایز ۵ میلیون تومانی تجلیل شد. یک جایزه ویژه ۱۵ میلیون تومانی نیز به شاعرانی که کتاب هایی در قالب شعر وحدت تدوین کرده اند، تعلق گرفت، برای شرکت دراین کنگره، شش کتاب شعر وحدت ارسال شده بود.

    همزمان با اختتامیه، گزیده‌ای از اشعار رسیده به این کنگره نیز در قالب کتابی به نام «وَٱعْتَصِمُوا» منتشر شد و علاوه برآن بزودی کتاب‌های شعری که به کنگره ارسال شده اند هم منتشر خواهند شد.

    تعیین هفته وحدت هنر امام خمینی (ره) بود

    در این مراسم علاوه بر بخش‌های متنوع از خانواده معظم شهید سبیل اخلاقی شهید خردسال دفاع مقدس نیز تجلیل بعمل آمد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.