×
آخرین اخبار

تعلل راهداری و آبفای شهرشتان گتوند برای یک گاری آسفالت / عملیات غیر اصولی در عقیلی، ناظر در مرکز استان

  • کد نوشته: 81494
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۰
  • 557 بازدید
  • استفاده از آسفالت سرد یک راه حل ساده برای حل بخشی از مشکلات تخریب آسفالت های معابرشهری و جاده ای ست. که متاسفانه شهرستان گتوند تا به حال به این فن آوری مهم دست نیافته است.
    تعلل راهداری و آبفای شهرشتان گتوند برای یک گاری آسفالت / عملیات غیر اصولی در عقیلی، ناظر در مرکز استان

    رضا حسین زاده ترکالکیدیدگاه نیوز / یکی از مشکلات و معضلات که مردم در همه نقاط کشور و بویژه در معابر شهری و جاده های استان خوزستان زرخیر، با آن دست به گریبانند، مشکلات ناشی از حفاری های غیرمجاز در سطح شهر و جاده هاست.

    از آنجایی که مردم برای تردد، دائم از جاده ها استفاده می کنند وجود مشکل در آسفالت به سرعت خودنمایی می کند و به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین مشکلاتی ست که شهروندان همیشه از آن گلایه مندند.
    خراب شدن مکرر خودروها، گرد و غبار حاصل از شکستگی و تخریب آسفالت ، وقوع برخی تصادفات جرحی و فوتی و مشکلات ترافیک تنها گوشه ای از این مشکلات است.
    در کنار نارضایتی مردم ، همه ساله بودجه های زیادی برای ترمیم ، درزگیری و آسفالت معابر هزینه می شود که یافتن چاره ای برای داشتن آسفالت با کیفیت و طول عمر بالا مطمئنا در ایجاد رضایت مندی مردم و صرفه جویی در هزینه ها بسیار تاثیرگذار است.

    نبود زیر ساخت های مناسب و زیرسازی نامناسب در زمان اجرای طرح، و عملیات حفاری معضل جدی ست که موجب خرابی و از بین رفتن آسفالت خیابان و جاده ها پس از مدت کوتاهی می شود.

    از آنجایی که بسیاری از وظایف شهرداری ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به پیمانکاران بخش خصوصی واگزار شده است و گاهی دستمزد کافی و مناسبی هم به آنها داده نمی شود و شاید با ماهها تاخیر داده می شود، خود همین موجب کم کاری و یا کار با کیفیت پایین می شود.
    از طرف دیگر پیمانکاران هم به دنیال سود بیشتر خود از قراردادها هستند که طبیعی است زمینه هزینه کمتر در این زمینه ها هم بیشتر مهیا می شود. نبود نظارت و تامین نکردن خواسته های پیمانکاران و پرداخت نکردن به موقع مطالبات آنان می تواند زمینه ساز تحویل یک کار با کیفیت پایین شود.
    در بسیاری از مواقع پروژه ها پس از انجام به حال خود رها می شوند و مورد ارزیابی های دوباره قرار نمی گیرند. بی توجهی به اشکالات جزئی آسفالت ریزی ها و ایجاد شکاف و درز در آنها موجب نفوذ آب و تخریب سریعتر آنها می شود.
    وجود گروههای تعمیر و نگهداری که به صورت مستمر آسفالت معابر و خیابانها را رصد و در موقع لازم ترمیم کنند می تواند مانع از هزینه های بسیار بیشتر در روزها و ماههای بعد شود.

    یکی دیگر از علل تخریب آسفالت جاده ها و معابر شهری و روستایی کندن آسفالت ها توسط دستگاههای خدمات رسان برای لوله گذاری و کانال کشی است. این اقدام معمولا موجب ایجاد گسست و از بین بردن یکپارچگی سطوح آسفالت شده و به مرور زمان بقیه قسمت های آسفالت را هم تخریب می کند.
    همچنین آسفالتی که بر روی مکانهای کنده شده ریخته می شود استاندارد انجام نمی شود و موجب ناهمگونی در سطوح مختلف بین این قسمت ها و دیگر قسمت های آسفالت می شود

    حال پس از سه ماه از عملیات حفاری غیرمجاز(بورینگ) و بدون کارشناسی گذر لوله آب از دو نقطه پرتردد محور ترکالکی به گتوند، هنوز محل کنده کاری شده عرض جاده اصلی تعمیر نشده و به امان خدا رها شده است. اداره راهداری گتوند می گوید بخاطر آشنایی، تخلف حفاری غیرمجاز اداره آبفای گتوند را نادیده گرفته و شکایتی نکرده ایم.
    اداره آبفای گتوند میگوید وظیفه راهداری ست نه ما….
    آیا آبفا بر روند کار پیمانکار نظارت داشته؟
    میگویند ناظر باید از استان بیاید.

    از مجمع سازمان ملل متحد خواهانیم موضوع مهم یک گاری آسفالت را نسبت به آتش بس بین روسیه و اوکراین در اولویت کاری خود قرار دهد. تا با توجه به نزدیکی نوروز ۱۴۰۱ معضل کنده کاری جاده ورودی بخش عقیلی حل و فصل گردد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *