×
آخرین اخبار

تعطیلی مدارس خوزستان به ۸ شهر افزایش یافت/ بحران گرد و غبار در غرب و جنوب کشور

  • کد نوشته: 7139
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۹
  • 781 بازدید
  • بر اساس اعلام فرمانداری های شهرهای مختلف استان خوزستان، تاکنون مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر هشت شهر استان خوزستان به علت گرد و غبار تعطیل اعلام شده است، همچنین وضعیت آلودگی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به حد بحران و وضعیت آلودگی شهر کرمانشاه به حد اضطرار رسیده است.

    تعطیلی مدارس خوزستان به ۸ شهر افزایش یافت/ بحران گرد و غبار در غرب و جنوب کشور

    به گزارش خبرروز، در پی وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط استان خوزستان، مدارس کلیه مقاطع تحصیلی پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، باوی، شادگان، دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه بر اساس دستورالعمل مدیریت بحران با توجه به افزایش غلظت گرد و غبارتعطیل اعلام شد. همچنین مدارس نوبت بعد از ظهر اهواز نیز از سوی فرمانداری تعطیل اعلام شد.

     

    بر همین اساس، به دلیل شدت گرد و خاک در آبادان، فرمانداری این شهر تمامی مدارس و دانشگاهها را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام کرد. همچنین فرمانداری خرمشهر، مدارس و دانشگاه های این شهر در نوبت بعد از ظهر را نیز تعطیل کرد.

     

    در آبادان و خرمشهر ادارات نیز برای امروز تعطیل اعلام شد.

     

    در زمان حاضر دید افقی در آبادان به ۴۰۰ متر می رسد. رطوبت نسبی هوای آبادان ۶۰ درصد و دمای آن به ۳۷ درجه سانتیگراد می رسد.

     

    ثریا قربانی گفت: براساس میانگین ۶ ساعته از ساعت ۱۲ شب گذشته تا ۶ صبح امروز میانگین غلظت آلودگی هوا در شهر کرمانشاه به ۳۹۸ میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.

     

    وی افزود: این مقدار آلودگی در شهر کرمانشاه بیانگر وضعیت اضطرار است و تقریبا ۲٫۵ برابر حد مجاز است.

     

    قربانی ادامه داد: بیشترین غلطت گرد و غبار و آلودگی هوا به صورت لحظه ای در ساعت ۶ صبح با مقدار ۷۰۶ میکروگرم بر متر مکعب هوا اتفاق افتاد.

     

    رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه اطلاع دقیقی از میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان های مرزی استان در دست نیست، افزود: با این حال طبق اعلام همکارانمان، میزان آلودگی هوا در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب به حد بحران رسیده و مدارس آن ها نیز تعطیل شده است.

     

    او گفت: میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار و از ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا نیز باعث ورود به وضعیت اضطرار می شود.

     

    قربانی افزود: اگر میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا افزایش یابد، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد که شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون در این وضعیت هستند.

     

    رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آنچه که ایستگاه های سنجش گرد وغبار نشان می دهد، وضعیت آلودگی هوا در استان رو به افزایش است.

     

    وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری، هوای شهر کرمانشاه چهار روز در وضعیت هشدار بوده است که ۲ روز آن در اردیبهشت و ۲ روز هم در مهر اتفاق افتاده و یک روز هم در وضعیت اضطرار قرار داشته است

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *