×
آخرین اخبار

تعداد جان باختگان سیل به ۷۰ نفر رسید؛ آسیب به ۲۰ هزار خانه و ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات

  • کد نوشته: 89027
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۹
  • 460 بازدید
  • تعداد جان باختگان سیل در ۲۴ استان به ۷۰ نفر رسید و دولت از آسیب دیدن ۲۰ هزار خانه و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات سیل خبر داد.
    تعداد جان باختگان سیل به ۷۰ نفر رسید؛ آسیب به ۲۰ هزار خانه و ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارات

    به گزارش دیدگاه نیوز، نژاد جهانی، معاون فنی سازمان مدیریت بحران کشور، تعداد جان‌باختگان سیل را ۶۹ نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد شش نفر تبعه کشور عراق هستند.

    به گفته جهانی، طبق آخرین آمارها ۴۵ نفر مفقود هستند که سه نفرشان تبعه عراقی هستند.

    ساعاتی پس از این سخنان، رسول زارع، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، خبر داد که جسد یک زن تبعه عراق نیز پیدا شد و هنوز دو تبعه این کشور مفقود هستند. به این ترتیب تعداد جان باختگان به ۷۰ نفر افزایش یافت.

    درباره جان باختگان سیل در امامزاده داوود نیز رقم های متفاوتی بیان شده است.

    محسن منصوری، استاندار تهران، گفت که آمار قطعی فوتی در سیل امام‌زاده داوود ۱۹ نفر است و پرونده موضوع فوتی‌ها و مفقودین در این منطقه بسته شده است. منصوری اعلام کرد که همچنان پنج نفر در حوادث سیل استان تهران مفقود هستند.

    این سخنان در حالی بیان شده که آتش‌‌نشانی تهران روز شنبه از کشف جسد ۲۲ نفر در این منطقه خبر داده بود.

    معاون فنی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین گفت که ۱۳ هزار ساختمان آسیب دیده در سیل نیازمند تعمیر و هفت هزار ساختمان نیز نیازمند بازسازی کامل است.

    جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، خسارات سیل به این بخش را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و عباس پاپی زاده، رییس سازمان امور عشایر، گفت تاکنون هفت هزار دام عشایری تلف شده است.

    علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، خسارات سیل در این استان را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

    در همین حال حمزه روح الامینی، معاون اداره کل راهداری شمال استان کرمان، خسارات سیل به راه های شمال استان را ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

    مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، نیز میزان خسارات سیل الیگودرز را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

    مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت، نیز گفت که به ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۴ استان کشور امدادرسانی شده و بیش از شش هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

    بیشترین تعداد جان باختگان سیل مربوط به امام زاده داوود بوده و محمد حسین نامی، رییس سازمان مدیریت بحران، افتادن خودرو در مسیر کانال آب را از دلایل اصلی بالازدگی سیلاب و افزایش قابل توجه خسارات ذکر کرده بود.

    در همین حال سحر تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی گفت که سیلاب در محدوده امام زاده داوود مانند سیل شیراز در فروردین ۹۸ بود.

    او تاکید کرد: «مسیر آب در سال های گذشته دستکاری شده بود چرا که توپوگرافی این مسیر به گونه ای است که نباید با بارش های ۲۰ تا ۳۰ میلیمتری چنین حادثه ای رخ دهد.»

    ساخت و ساز در مسیر آب از جمله ساخت خاکریزی توسط ارتش، از جمله دلایل تخریب زیاد سیل در «دروازه قران» شیراز در روز دوشنبه پنجم فروردین ۹۸ اعلام شده بود که منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شد.

    سازمان هواشناسی نسبت به ادامه احتمال بارندگی‌های غافلگیر کننده و جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور در روزهای پیش رو، از جمله در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان خبر داد.

    در همین حال صادق ضیاییان، رییس مرکز ملی پیش‌بینی مخاطرات وضع هوا، از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، خیزش گرد و خاک در ۲۲ استان و در نقاط مستعد ریزش تگرگ در روزهای آینده خبر داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *