×
آخرین اخبار

تشریح تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت در درمان کرونا

  • کد نوشته: 43404
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • 312 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا گفت: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران کرونایی شدند. دکتر کیانوش جهانپور، درباره چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا […]

    تشریح تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت در درمان کرونا

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا گفت: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران کرونایی شدند.

    دکتر کیانوش جهانپور، درباره چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، این چهار دارو در درمان کمکی مبتلایان به بیماری کرونا اثرگذار بوده‌‌اند و مجوز تولید خود را اخذ کرده‌‌اند و در زمان حاضر نیز در کشور تولید و بعضاً توزیع می‌‌شوند.

    وی افزود: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی مریض در حین بیماری یا بستری شده‌‌اند اما هیچ‌‌کدام از داروها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌‌شوند و این داروهای گیاهی نیز درمان‌‌های کمک‌‌کننده هستند.

    وی در پاسخ به این سؤال که نحوه تجویز این داروها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: مانند هر داروی گیاهی دیگری، این داروها نیز به پزشکان معرفی و توسط پزشکان تجویز خواهد شد.

    وی ادامه داد: تبلیغات این داروها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد.

    سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که در ساخت این داروها از چه گیاهی استفاده شده است، تصریح کرد: این داروها، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند و متشکل از یک نوع گیاه نیستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *