×
آخرین اخبار

تسهیل کتابخوانی با هدف افزایش انگیزه مطالعه در جامعه ضروری است

  • کد نوشته: 102183
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۵
  • 118 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آمار مطالعه کتاب در لرستان مطلوب نیست، بنابراین اقدامات لازم برای ترویج، تبلیغ و تسهیل کتابخوانی با هدف افزایش انگیزه در جامعه ضروری است.

    تسهیل کتابخوانی با هدف افزایش انگیزه مطالعه در جامعه ضروری است

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز منصور احمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: برای مهندسی فرهنگی به کتاب نیاز است و فضل کتاب بر اندیشه بیان، برکسی پوشیده نیست، هرگاه اندیشه‌ای نقل قول شده دچار تحریف می‌شود اما نوشتار و کتابت عامل نگهداری اندیشه خواهد بود.

    وی با اشاره به ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه به‌عنوان هفته کتاب افزود: برنامه‌های ضروری در این هفته تقویت شود و از آنجا که کتاب وسیله‌ای برای ساخت فرهنگ است، باید زمینه ترویج کتابخوانی فراهم شود.

    وی بیان کرد: آمار مطالعه کتاب در لرستان مطلوب نیست و بر این اساس، باید اقدامات لازم برای ترویج ، تبلیغ و تسهیل کتاب و کتابخوانی فراهم شود تا زمینه افزایش انگیزه در جامعه باشد.

    احمدی با بیان این که احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته کتاب به صورت الکترونیکی و حضوری در لرستان وجود دارد، ادامه داد:  رسالت تنها فروش کتاب نخواهد بود و برای ایجاد یک رویداد فرهنگی در جامعه ، کتاب باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

    معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: با همفکری دستگاه‌های متولی باید اقدامات لازم برای افزایش ترویج کتابخوانی در دستور کار قرار گیرد، مهم‌ترین سیاست‌گذاری در این حوزه ارتقای سواد رسانه‌ای می‌باشد درغیر اینصورت هر موضوعی را در فضای مجازی باور خواهیم کرد.

    اعظم روانشاد افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی، تجلیل از ناشران برتر، تجلیل از آیین خادم، اجرای پویش‌های مردمی تبادل کتاب ، توجه به مناطق محروم در حوزه کتابخوانی ، راه‌اندازی میز کتاب در دانشگاه و ادارات و پویش کاشت نهال از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *