×
آخرین اخبار

ترامپ: من نبودم واکسن کرونا نداشتید!

  • کد نوشته: 54889
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • 487 بازدید
  • دفتر «دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا» شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی این کشور) بیانیه‌ای درباره واکسن کرونا منتشر کرد و از مردم این کشور خواست یادشان نرود که او عامل اصلی دسترسی آنها به این واکسن است.
    ترامپ: من نبودم واکسن کرونا نداشتید!

    به گزارش دیدگاه نیوز ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این بیانیه همانند دوره ریاست جمهوری خود بار دیگر بیماری کووید-۱۹ (ویروس کرونا) را «ویروس چینی» خوانده است.

    او خطاب به مردم آمریکا تصریح کرد: «من امیدوارم که همگان وقتی واکسن کووید-۱۹ را که من اغلب به آن واکسن چینی خوانده‌ام، دریافت می‌کنند به خاطر داشته باشند اگر من رئیس‌جمهور نبودم، شما شاید در بهترین حالت برای پنج سال قادر به دسترسی به آن “تزریق” زیبا نبودید و شاید هیچ وقت آن را دریافت نمی‌کردید».

    تمجید ترامپ از عملکرد خودش در شرایطی انجام شده که یکی از اصلی‌ترین انتقادات مخالفان او طی یک سال پایانی ریاست جمهوری وی، آمار فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا بوده است؛ آماری که این کشور را در صدر فهرست کشورهای درگیری در بحران همه‌گیری کرونا قرار داده بود.

    هم زمان با این اظهارنظر رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره واکسن کرونا، تازه‌ترین خبرها نشان می‌دهد ۱۶۰۰ آمریکایی دیگر در یک شبانه‌ روز قربانی کرونا شدند.

    طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۵۷۰ مورد جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده به ۵۲۹ هزار و ۲۱۳ نفر افزایش یافت.

    طی شبانه روز گذشته، با ابتلای دست‌کم ۵۹ هزار و ۵۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۴۱ نفر رسید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *