×
آخرین اخبار

ترامپ: دیگر نه چین احترامی برای آمریکا قائل است، نه ایران ترسی از ما دارد

  • کد نوشته: 84127
  • ۱۴۰۱-۰۲-۰۳
  • 480 بازدید
  • دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا، سیاست‌های دولت جو بایدن را «وحشتناک» خواند و گفت که این سیاست‌ها باعث عرض اندام دشمنان شده و دیگر چین و ایران و روسیه احترام و ترسی نسبت به ایالات متحده ندارند.

    ترامپ: دیگر نه چین احترامی برای آمریکا قائل است، نه ایران ترسی از ما دارد

    به گزارش دیدگاه نیوز، ترامپ روز جمعه دوم اردیبهشت در سخنرانی‌اش در یک همایش بنیاد هریتیج در ایالت فلوریدا گفت: «چین دیگر احترامی برای ما قائل نیست؛ ایران دیگر ترسی از ما ندارد؛ روسیه هم با تهاجمش به اوکراین نشان داد رهبران ما را چقدر ضعیف می‌بینند.»

    ترامپ دوره فعلی آمریکا را «خطرناک‌ترین دوره تاریخ» این کشور خواهد و افزود که کلمه «اتمی» مثل «نقل و نبات شنیده می‌شود.»

    رییس جمهور پیشین آمریکا همچنین با اشاره به اینکه در صورت زمامداری او روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد گفت: «روسیه در دوره بوش گرجستان را گرفت، و در دوره اوباما کریمه را. در دوره من جایی را نگرفتند.»

    او با هشدار نسبت به «سیاست‌های وحشتناک» دوره بایدن تاکید کرد که «وظیفه‌ای عظیم برای نجات آمریکا» بر دوش جنبش محافظه‌کاری گذاشته شده است.

    ترامپ با تاکید بر اینکه «آزادی هدیه‌ای از جانب حکومت نیست، بلکه هدیه‌ای از طرف خداست»، هشدار داد که بنیادهای محافظه‌کاری مورد حمله چپ رادیکال قرار گرفته است.

    رییس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه «در ۱۵ ماه گذشته آمریکاییان در آبشاری از فاجعه‌ها به سر برده‌اند»، از جمله به سیاست‌های تورم‌زا و مهاجرت غیرقانونی «از ۱۴۰ کشور مختلف» به آمریکا و «ضعیف‌ترین مرزها در طول تاریخ‌» این کشور اشاره کرد.

    ترامپ به صورت تلویحی بار دیگر اعلام کرد که پیروز انتخابات ۲۰۲۰ میلادی در رقابت با جو بایدن بوده است و افزود: «من دو بار نامزد انتخابات شدم و هر دو بار برنده شدم. باید این کار را دوباره انجام دهیم.»

    او تاکید کرد که در صورت بازگشت به ریاست جمهوری «می‌توانیم کارها را به نحو درست انجام دهیم» و کلماتی مثل «سوسیالیسم» به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت.

    از ترامپ و همچنین برخی مقام‌های دولت او، از جمله مایک پنس، مایک پمپئو و نیکی هیلی، به عنوان نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نام برده می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *