×
آخرین اخبار

تحقق ۱۰۹ درصدی پرداخت زکات در خوزستان

  • کد نوشته: 105858
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 133 بازدید
  • اهواز- خبر روز- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه پرداخت زکات در این استان در سال گذشته به میزان ۱۰۹ درصد محقق شده است گفت: کشاورزان خوزستانی در سال ۱۴۰۰ مقدار ۶۰۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

    تحقق ۱۰۹ درصدی پرداخت زکات در خوزستان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز جمال شیبه سه شنبه در نشست شورای زکات خوزستان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان بیان کرد: هدفگذاری دریافت زکات در سال ۱۴۰۰ در این استان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با فرهنگ سازی که در این زمینه صورت گرفت بیش از این رقم زکات جمع آوری شد.

    وی گفت: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می شود در سامانه زکات استان ثبت می گردد و مبالغ دریافتی زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی شود.

    شیبه ادامه داد: ۲۰ درصد از مبلغ پرداختی زکات در کارهای عمرانی و ۸۰ درصد در امور مربوط به رسیدگی به محرومان هزینه می شود.

    مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: زکات در مواردی همچون خرید جهیزیه ، درمان ، تحصیل و آزادی زندانی ها ، تعمیر و احداث مسکن و اشتغال مصرف می شود.

    وی گفت: با توجه به تاکید زیادی که بر ایجاد اشتغال در استان وجود دارد، در سال های گذشته از محل زکات در بحث اشتغال مبالغ زیادی هزینه نمی شد اما از سال گذشته برنامه ریزی انجام گرفت تا بخشی از این اعتبار در حوزه اشتغال صرف شود.

    شیبه ادامه داد: بخشی از زکات جمع آوری شده نیز در زمینه های عمرانی از جمله تعمیر و احداث مسجد و احداث غسالخانه در استان هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ سیر صعودی در پرداخت زکات در این استان شاهد بودیم افزود: خوزستان در حوزه کشاورزی در کشور رتبه نخست را دارد ، در استان مردم و کشاورزان با اعتقاد قلبی زکات پرداخت می کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.