×
آخرین اخبار

تحریم‌های جدید بایدن علیه ایران

  • کد نوشته: 101968
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۴
  • 193 بازدید
  • رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از اعتراضات در ایران قرار است طی روزهای آینده از تحریم‌های جدیدی علیه ایران رونمایی کند.

    تحریم‌های جدید بایدن علیه ایران

    به گزارش دیدگاه نیوز، یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای آینده از تحریم‌های جدیدی علیه ایران در ارتباط با اعتراضات اخیر رونمایی خواهد کرد.

    به نقل از فارس، پایگاه پولیتیکو در خبری به نقل از منابع مطلع نوشته تحریم‌های جدید آمریکا فرماندهان میانی پلیس ایران را شامل خواهد شد. آمریکا این فرماندهان را به بدرفتاری با «تظاهرات‌کنندگان» متهم کرده است.

    پولیتیکو مدعی شده بایدن با درخواست‌هایی از سوی برخی «فعالان» برای تغییر حکومت در ایران رو به رو است، اما او و دستیارانش تمایلی به انجام چنین اقدامی ندارند.

    یک مقام وزارت خارجه آمریکا در همین ارتباط گفته دولت بایدن در خصوص این رویکرد متحد است و در این خصوص «چند دسته وجود ندارند.»

    یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه چرا آمریکا از اعتراضات حمایت نمی‌کند به ناتوانی واشنگتن اذعان کرده و گفته است: «همه فکر می‌کنند ما قدرت جادویی داریم.»

    کارشناسان می‌گویند آمریکا و کشورهای اروپایی در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش رو نمی‌بینند قصد دارند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند.

    جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین به ویژه به دلیل آنکه تحریم‌ها در هدف آشکار کشورهای غربی برای ایجاد شکاف‌ عظیم میان ملت و حکومت و ایجاد جریان‌های قدرتمند براندازی شکست خورده‌اند دست برتر را در اختیار دارد.

    تحریم‌ها طبق اذعان افرادی نظیر «ریچارد نفیو» که از معماران سیاست‌های تحریمی محسوب می‌شوند برای اینکه بتوانند به شکل برگ‌های چانه‌زنی در مذاکرات مورد استفاده طرف‌های غربی قرار بگیرند بایستی از طریق ایجاد «نارضایتی‌های عمومی» و تهدید به براندازی، محاسبات مسئولان حکومت را عوض کرده و آنها را برای اعطای امتیاز تحت فشار قرار دهند.

    اما این اتفاقی است که علی‌رغم اجرای سیاست «فشار حداکثری»، رخ نداده و ایران به لطف مقاومت مردم، شدیدترین اثرات یک جنگ تمام عیار اقتصادی را پشت سرگذاشته و اکنون تصمیم‌گیران ایرانی به دنبال آن هستند که از همین مسئله به عنوان اهرمی برای متقاعد کردن غرب به دست کشیدن از سیاست‌های زورگویانه و پایان دادن به جنگ‌افروزی اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند.

    بدیهی است در چنین شرایطی کشورهای غربی و امپراطوری‌های رسانه‌ای وابسته به آنها به «آشوب» در داخل کشور نیاز دارند تا بتوانند در مذاکرات آن را به عنوان شاخصی از اثرگذاری تحریم‌ها معرفی کرده و سپس از آن به عنوان یک برگ چانه‌زنی برای تداوم جنگ اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند. آشوب‌، در واقع ابزار دست جریان‌های ضد انقلاب برای گل‌آلود کردن جریان مذاکرات و صید تحریم از آن است.

    توجه به این نکته در کنار قرائن دیگری که نشان می‌دهد دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با توجه به کند شدن تیغ تحریم‌ها و اهرم‌های فشار آمریکا قصد دارد راهبرد آشوب‌سازی دونالد ترامپ را برای پیش بردن مطامعش علیه ایران در پیش بگیرد حائز اهمیت است.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح درباره تبعات تحریم‌های امروز علیه مقام‌های ایران نوشته در نتیجه این اقدام، تمامی دارایی‌ها و منافع دارایی‌های افراد تحریم‌شده در آمریکا مسدود شده و به خزانه‌داری گزارش خواهند شد.

    مضاف بر این، هر نهادی که مالکیت آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار افراد تحریم‌شده قرار داده باشد نیز مسدود خواهند شد و اتباع آمریکا یا اشخاص داخل آمریکا از انجام هر گونه معاملات با این افراد منع می‌شوند.

    تحلیلگران در ایران پیش از این گفته‌اند اعتراضات که نشات گرفته از شکاف‌های درونی جامعه و با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.