×
آخرین اخبار

تجمع کارگران مخابرات آذربایجان شرقی برای طرح خواسته‌ها/ درخواست رسیدگی و حصول نتیجه از اعتراض صنفی

  • کد نوشته: 67206
  • ۱۴۰۰-۰۵-۰۲
  • 424 بازدید
  • کارگران مخابرات آذربایجان شرقی در خصوص رعایت همسان‌سازی حقوق و اجرای مفاد کامل قانون کار، امروز (شنبه، 2مرداد) در برابر ساختمان مدیریت شرکت مخابرات، تجمع کردند.
    تجمع کارگران مخابرات آذربایجان شرقی برای طرح خواسته‌ها/ درخواست رسیدگی و حصول نتیجه از اعتراض صنفی

    به گزارش دیدگاه نیوز ، عدم رعایت همسان‌سازی حقوق و اجرای مفاد کامل قانون کار برای کارگران مخابرات آذربایجان شرقی، کارگران این کارخانه شده است.

    کارگران در این تجمع با رعایت مقررات، خواستار تعیین تکلیف همکاران مشمول صندوق کشوری و پرداخت کلیه معوقات اعم از حق جذب، رفاه و پاداش‌های بهره‌وری از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی شدند. آنها همچنین بر تبدیل وضعیت استخدامی همکاران قراردادی تأکید کردند.

    در ادامه این تجمع انجمن صنفی مخابرات استان آذربایجان شرقی به نیابت از این کارگران با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حفط برند مخابرات ایران و با آگاهی کامل از موانع پیش رو در امر درآمدزایی شرکت با عنوان اینکه پیگیری مطالبات قانونی کارگران است، از هیأت مدیره این شرکت خواست: در کنار تلاش برای کسب سود و پرداخت آن به سهامداران عمده شرکت و اندیشیدن تدابیر مقتضی در راستای منطقی نمودن تعرفه‌های خدمات مخابراتی از ادغام شرکت ارتباطات سیار با شرکت مخابرات ایران و ممانعت از توزیع سود اعلامی بین سهامداران با وجود بدهی‌های متفرقه، کمبود نقدینگی و مشکلات توسعه شبکه، «جایگاه رفیع» شرکت مخابرات ایران را در نظر بگیرند.

    در ادامه این بیانیه آمده است: با احترام به شأن والای تلاشگران صدیق عرصه ارتباطات به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت به مطالبات قانونی آنان ارج نهاده و با اتخاذ تصمیمات بجا و منطقی اقدامات شایسته را در راستای تحقق آن‌ها معمول دارند.

    در بخش دیگری از این بیانیه بر پرداخت به موقع و بدون تاخیر حقوق، پرداخت کلیه معوقات اعم از حق جذب، رفاهیات و پاداش‌های بهره‌وری، تبدیل وضعیت همکاران قراردادی شرکت مخابرات ایران تأکید شده و خواستار پرداخت حق السهم بیمه‌های پایه و تکمیلی درمان در موعد مقرر، تسویه کامل بدهی‌های شرکت به صندوق‌های پس‌انداز کارکنان، تعیین تکلیف وضعیت همکاران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، رعایت اصل شایسته سالاری و استفاده از نخبگان و و نیروی انسانی متعهد و متخصص در امر انتصاب مدیران، لغو طرح و تصمیم غیرقانونی اخیر هیأت مدیره مبنی بر متغیر بودن ۳۰ درصدحقوق ثابت و منوط نمودن آن به کارایی و ارزیابی خاص کارکنان تاکید شده است.

    کارگران شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در بخش پایانی این بیانیه تصمیمات متخذه از سوی عوامل خاص در هیأت مدیره در تجزیه شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های ارتباطات سیار و دیتا را محکوم نموده‌اند. / ایلنا

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *