×
آخرین اخبار

بیمه نخیلات خوزستان تا ۱۵ خرداد تمدید شد

  • کد نوشته: 27027
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۷
  • 472 بازدید
  • رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه نخیلات خوزستان تا ۱۵خرداد ۱۳۹۹ برای سومین بار در سال زراعی جاری به منظور بهره‌مندی بیشتر باغداران از مزایای آن تمدید شد. محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با دیدگاه نیوز از باغداران استان خواست در فرصت تمدید شده محصول خود را در برابر […]

    بیمه نخیلات خوزستان تا ۱۵ خرداد تمدید شد

    رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه نخیلات خوزستان تا ۱۵خرداد ۱۳۹۹ برای سومین بار در سال زراعی جاری به منظور بهره‌مندی بیشتر باغداران از مزایای آن تمدید شد.

    محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با دیدگاه نیوز از باغداران استان خواست در فرصت تمدید شده محصول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و آفات بیمه کنند.
    وی گفت:تاکنون از مجموع ۲۸هزارو ۵۰۰ هکتار نخیلات بارور خوزستان ، ۱۶هزار و ۳۳۰هکتار آن زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۴۰درصد کاهش نشان می‌دهد.
    رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد:بیش از نیمی از سهم حق بیمه نخیلات را دولت به منظور حمایت از امنیت غذایی کشور پرداخت می‌کند بنابراین باغداران با بیمه نخیلات خود بار مالی زیادی متحمل نمی‌شوند.
    آلاله ، مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا را دلیل اصلی کاهش بیمه نخیلات خوزستان از سوی باغداران بیان کرد.  
    به گفته وی نخلداران خوزستانی می‌توانند برای بیمه نخیلات خود به صورت مجازی یا حضوری اقدام کنند.
    مبنای بیمه نخیلات بر اساس هر نخل است. هر هکتار حدود ۱۵۰ اصله نخل بارور و غیربارور دارد.
    بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان سطح زیرکشت نخیلات استان از ۴۱هزار هکتار فعلی به ۵۵هزار هکتار در افق سال ۱۴۰۴ خواهد رسید.
    محصول خرمای خوزستان از تنوع خوبی برخوردار است به گونه‌ای که حدود ۷۵ رقم خرما در استان تولید می‌شود و معیشت ۴۰ هزار نفر خانوار از خرما و فرآورده‌های وابسته به آن تامین می‌شود.
    سالانه حدود۱۹۰ هزار تن خرما ، خارک و رطب در خوزستان برداشت می‌شود که از این میزان ۸۵ هزار تن با ارزشی معادل ۱۲۰ میلیون دلار در سال به خارج از کشور صادر شده و بخشی نیز  به مصرف داخل استان و بازار استان‌های دیگر می‌رسد.
    برداشت خارک و رطب در خوزستان از ابتدای تیر شروع می‌شود.برداشت خرما نیز اواخر شهریور به مدت ۴۰ روز ادامه دارد.
    حدود ۴.۵ میلیون اصله نخل بارور و غیربارور خرما در خوزستان وجود دارد. بخش مهمی از نخیلات جنوب خوزستان در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران و بخشی نیز به دلیل شوری آب کارون و اروندرود در سال‌های اخیر نابود شده یا به شدت آسیب دید.
    آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، بهبهان ، اهواز و دشت‌آزادگان کانون‌های اصلی نخیلات خوزستان هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *