×
آخرین اخبار

بیرانوند می‌خواهد رکورد بازیهای ملی را بشکند/ ۲ جام جهانی دیگر هم برای ایران بازی می‌کنم

  • کد نوشته: 111834
  • ۱۴۰۱-۱۰-۰۴
  • 134 بازدید
  • علیرضا بیرانوند می‌گوید که قصد دارد تا ۴۰ سالگی فوتبال خود را ادامه دهد و دو جام جهانی دیگر را بازی کند.

    بیرانوند می‌خواهد رکورد بازیهای ملی را بشکند/ ۲ جام جهانی دیگر هم برای ایران بازی می‌کنم

    علیرضا بیرانوند با حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رکورددار دروازه‌بانی برای تیم ملی ایران در مهمترین رویداد فوتبالی شد. با این حال در نخستین دقایق بازی نخست تیم ملی مقابل انگلیس، او به شدت از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست در این بازی و دیدار مقابل ولز به میدان برود.

    با این حال گلر شماره یک تیم ملی در بازی آمریکا به زمین برگشت و پس از بازگشت به ایران، در شهرآورد پایتخت به میدان رفت و عملکرد قابل قبولی را هم به جای گذاشت. او البته در بازی با استقلال ماسک محافظ بر صورت داشت.

    این گلر ۳۰ ساله که ۵۳ بار در درون دروازه ایران ایستاده، می‌گوید ده سال دیگر قرار است به فوتبال خود ادامه دهد و در دو جام جهانی دیگر به میدان برود که در این صورت، او تهدید جدی برای رکورددار بازی ملی در ایران، جواد نکونام (۱۵۱) نیز خواهد بود.

    بیرانوند در گفتگوی خود در خصوص مصدومیت خود اظهارنظر کرده و همچنین به سوالات پاسخ داده است.

    * روایت مصدومیت: نمی‌توانستم نفس بکشم!

    بیرانوند در مورد مصدومیت خود اظهار داشت: «وقتی توپ روی دروازه ارسال شد نه من مجید را دیدم و نه او حواسش به من بود. هر دو برای زدن و دفع توپ رفته بودیم که آن برخورد شکل گرفت. ناخواسته بود و کسی هم مقصر این ماجرا نبود. در فوتبال از این اتفاقات می‌افتد و چیز عجیبی نبود. ما مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کردیم و در ابتدای بازی خیلی تحت فشار قرار داشتیم. وقتی به مجید خوردم انگار یک لحظه دنیا روی سرم خراب شد و حال بدی داشتم.»

    گلر تیم ملی درباره بازگشت به زمین پس از مصدومیت گفت: «فکر می‌کردم با بخیه فوری می‌توانم به کار ادامه دهم و بازی کنم. حتی به نیمکت هم گفتم که می‌توانم بازی کنم. با این حال چند لحظه بعد دیگر توان ادامه دادن نداشتم. بینی من از دو ناحیه شکست ولی مشکل اصلی من مربوط به تنفس بود. نمی‌توانستم خوب نفس بکشم و دیگر مجبور شدم که از بازی بیرون بروم. حتی فکر می‌کنم تصاویرش هم هست که یک لحظه به احسان حاج‌صفی و روزبه چشمی گفتم دیگر نفسم بالا نمی‌آید.»

    او راجع به غیبت در دیدار مقابل ولز توضیح داد: «وقتی گزارش پزشکی در بازی با انگلیس برای ناظران پزشکی فیفا ارسال شد، در آن گزارش نوشته بودند که احتمال ضربه به سر و خطر ضربه مغزی وجود دارد. به همین دلیل هم ما توانستیم تعویض ششم را انجام دهیم. به همین خاطر ناظران فیفا اعلام کردند چون خطر وجود دارد یک هفته باید استراحت کنم و اجازه بازی مقابل ولز را هم ندادند. حتی در فاصله بعد از بازی مقابل انگلیس تا ولز هر روز من را به بیمارستان می‌بردند تا وضعیتم را بررسی کنند و آزمایشات لازم را انجام دهند.»

    * آمریکا: فکر می‌کردم بینی ندارم!

    بیرانوند با اشاره به انتقادات از عملکرد او در دیدار مقابل آمریکا گفت: «من کاملا آماده بازی مقابل آمریکا بودم. وقتی آن‌ها به سرعت پشت مدافعان ما صاحب توپ شدند و خیلی سریع توپ به دهانه دروازه آمد و  من نمی‌توانستم از دروازه بیرون بیایم و روی گل آمریکا مقصر نبودم. من حتی پیش خودم گفتم که در این بازی فکر می‌کنم دماغ ندارم و هر اتفاقی هم بیفتد مهم نیست. تنها چیزی که برای من اهمیت داشت، صعود تیم ملی بود. اگر باز هم در بازی مقابل آمریکا بینی‌ام آسیب می‌دید و می‌شکست، باز هم مهم نبود چون صعود تیم ملی به هر نوع مصدومیتی می‌ارزید.»

    وی در مورد عدم استفاده از ماسک عنوان کرد: «واقعیت این است که اصلا با آن راحت نبودم و اذیتم می‌کرد. حتی در دید هم مشکل داشتم و نمی‌توانستم با آن محافظ بازی کنم. خداراشکر [ماسک جدید] خیلی بهتر از قبلی است. دید خوبی دارم و با آن راحت هستم. حالا فکر می‌کنم چند هفته دیگر بینی‌ام جوش می‌خورد و کم‌کم می‌توانم بدون محافظ هم بازی کنم.»

    گلر پرسپولیس در پاسخ به سوالی پیرامون خداحافظی از فوتبال نیز گفته است: «من حداقل تا ۴۰ سالگی می‌خواهم بازی کنم. خیالتان راحت حداقل تا ۲ جام جهانی دیگر هم بازی می‌کنم و بعد از آن شاید به خداحافظی فکر کنم.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *