×
آخرین اخبار

بیانیه وزارت خارجه عربستان درباره سخنان جو بایدن

  • کد نوشته: 99889
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۱
  • 180 بازدید
  • وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، هرگونه اظهارات درباره جانبداری ریاض در نزاع‌های بین‌المللی پس از تصمیم اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت را رد می‌کند.

    بیانیه وزارت خارجه عربستان درباره سخنان جو بایدن

    به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت خارجه سعودی در بیانیه‌ای به اظهارات آمریکایی‌ها از جمله رئیس‌جمهور دموکرات این کشور پاسخ داد و گفت عربستان دیکته دیگران را نمی‌پذیرد.

    به نقل از فارس، پس از آن‌که اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت.

    بایدن در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال تجدیدنظر در روابط با عربستان سعودی است، این مسئله را تایید کرد و در توجیه سفرش به عربستان سعودی مدعی شد این سفر برای نفت انجام نشد. بایدن گفت: بگذارید روشن کنم که چرا رفتم. درباره نفت نرفتم. برای اطمینان از این رفتم که اطمینان دادیم قصد نداریم از خاورمیانه دور شویم.

    به گزارش شبکه سعودی الاخباریه، وزارت خارجه عربستان در واکنش به این اظهارات بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، هرگونه اظهارات درباره جانبداری ریاض در نزاع‌های بین‌المللی پس از تصمیم اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید نفت را رد می‌کند.

    وزارت خارجه عربستان افزود، این اظهارات مبتنی بر واقعیت نیست. تصمیم اوپک پلاس به اجماع همه کشورهای عضو این مجموعه گرفته شده نه توسط یک کشور.

    در ادامه این بیانیه آمده، وزارت خارجه سعودی تأکید می‌کند که اوپک پلاس تصمیمات خود را به صورت مستقل و بر اساس رویه مستقل سازمان‌های بین‌المللی اتخاذ می‌کند. تحلیل‌ها تأکید می‌کند که تعویق یک ماهه این تصمیم تبعات اقتصادی منفی خواهد داشت.

    وزارت خارجه سعودی ادامه داد: ریاض به روابط خود با ولایات متحده آمریکا از منظر استراتژیک و در راستای منافع مشترک میان دو کشور نگاه می‌کند.

    عربستان در پایان تأکید کرد که دیکته نمی‌پذیرد و هرگونه اقدامی برای تغییر اهداف عالی که در راستای حفاظت از اقتصادی جهانی است را رد می‌کند؛ حل چالش‌های اقتصادی مستلزم گفت‌وگوی سازنده و غیرسیاسی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *