×
آخرین اخبار

بیانیه تعدادی از فیلمسازان شیرازی در جلسه ی تودیع و معارفه ی رییس جدید انجمن سینمای جوانان

  • کد نوشته: 85710
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۶
  • 713 بازدید
  • شیراز بی گمان همه ی ما در سالیان اخیر خبرهایی از اعتراضِ جامعه ی فیلم کوتاهِ استان فارس در رابطه با انجمن های فعال، که البته باید بگوییم: فعال در کلام و حقیقتا غیر فعال، منفعل و منزوی در عمل را شنیده ایم.

    بیانیه تعدادی از فیلمسازان شیرازی در جلسه ی تودیع و معارفه ی رییس جدید انجمن سینمای جوانان

    ما، فرصت را غنیمت دانستیم تا از این تریبون اعلام کنیم: این شرایط اسفناک که نتیجه ی سال‌ها مدیریتِ نادرستِ مدیرانِ سابق است در این روزگار به اوج خود رسیده .

    ما معتقدیم در یک دهه اخیر مدیران سابقِ انجمن سینمای جوانان _ دفتر شیراز به عنوان مهم‌ ترین نهاد دولتی متولی در امرِ خطیرِ فیلمسازیِ کوتاه در سطح استان، متاسفانه به هیچ وجه کارنامه قابل‌قبولی در انجامِ وظایف اساسی خود نظیرِ شناسایی و حمایت از فیلمسازان خوش ذوق و با استعداد استانِ فارسی را نداشته بلکه مدیریت غیرشفاف، سلیقه ای، جنسیت زده و غیر کارشناسانه ی این نهاد نه تنها به رشد فیلم‌ سازان عرصه ی فیلم کوتاه کمک شایانی نکرده، بلکه در عمل باعث بروز آسیب‌ های بسیاری در این حوزه شده است.
    در سالیانِ اخیر، همواره برخی چهره‌ها با کمترین تخصص و آشنایی در حوزه ی فیلم کوتاه به صورت ثابت در جایگاه‌ های مختلفِ انجمنِ سینمای جوانانِ شیراز حضور داشته‌ و چشم اندازهای اشتباهی را پیش روی جریانِ فیلمسازی در این استان تبیین کرده‌اند.

    با صد آه و اَسَف باید اقرار کنیم انجمن های فیلم کوتاه دیگر هم از این ضایعه مستثنا نیستند.

    جناب حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استانِ پهناور و هنرپرورِ فارس، ما یعنی جمعی از فیلمسازان جوان شیرازی بر این باوریم که تصمیمات دوره‌های اخیرِ باندهای نئولیبرالیستیِ فاسد، غرض وَرز، غیر متخصص و البته رانت خوار و دو صد البته لابی بازی که متاسفانه هنوز هم در بستر مدیریتی جریان فیلمسازی این استان پلاسیده اند، باعث شده بسیاری از فیلم‌سازان دغدغه مند با هزاران مشکل فیلم‌های مستقل خود را با هزینه های شخصی و حتی از راه های شرامندانه ای نظیرِ کارگری ساخته و بسیاری دیگر هم از این استان کوچ کنند و نهایتا سرمایه ها و استعدادهای این شهر به تباهی، هدر روند .
    امیدواریم و البته مطمئن که این صحبت های ما برای شما، مصداقِ بیتِ (از دشمنان بَرَند شکایت به دوستان/چون دوست دشمن است، شکایت کجا بریم؟)، از سعدیِ شیرین سخن، شاعرِ خوش آوازه ی شیرازی، نخواهد بود .

    و اما جناب مهدی آذرپندار ریاست انجمن سینمای جوانان ایران،
    به یاد دارم در روزِ سردی از آبان ماهِ سال گذشته با تنی چند از فیلمسازان شیرازی به دفتر مرکزیِ انجمن سینمای جوانان ایران مراجعه و نامه ای مبسوط خدمت جنابعالی ارائه کرده که در آن متن از شرایط بغرنجِ فیلمسازی در شهر شیراز خدمت شما گلایه آورده و خواهان رسیدگیِ هر چه سریعتر به این شرایط اسفناک شدیم.
    آیا جنابِ عالی فکر نمیکنید این تغییرات پس از گذشت هفت ماه کمی دیر باشد؟

    و در پایان، روی سخنمان به رییس جدید و البته جوانِ انجمن سینمای جوانان دفتر شیراز است، جناب ابراهیم شیشه گر، ما بر این باوریم که حیقیت بهترین راهنماست و هیچ ارزشی بالاتر از عدالت و شفافیت وجود ندارد و این ارزش‌ها نباید قربانی هیچ مصلحتی شوند. به امید آنکه شما در مسئولیت جدیدتان، بی طرفانه، بی حُب و بُغض وتبعیض و همچنین بدون در نظر گرفتن دیدگاه ها و سلایقِ شخصی، همراه و رفیقِ جامعه فیلم کوتاه شیراز باشید .

    محمد ناصریراد به نمایندگیِ تنی چند از فیلمسازانِ جوانِ استان فارس
    پنجم خردادماه هزار و چهارصد و یک

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *