×
آخرین اخبار

سرهنگ حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان: خانواده بیشترین نقش را در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد

  • کد نوشته: 29198
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۴
  • 2172 بازدید
  • فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش اسیب های اجتماعی به والدین هشدارهای پیشگیرانه ارائه نمود.
    سرهنگ حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان: خانواده بیشترین نقش را در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد

    فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش اسیب های اجتماعی به والدین هشدارهای پیشگیرانه ارائه نمود.

    به گزارش دیدگاه نیوز سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: بی تردید خانواده بیشترین نقش را می تواند در خصوص پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد و از این رو باید تلاش کنیم فرزندانمان را خانه محور نماییم و تامین مایحتاج زندگی برای پیشگیری از اعتیاد فرزندانمان کافی نیست.
    والدینی که گفت و گوی خانوادگی را در منزل تقویت می کنند و فضای منزل را یادگیرنده می نمایند، فرزندان آنان در برابر انحرافات رفتاری و مصرف مواد مقام تر خواهند شد. وجود آرامش، شادابی و رضایت در زندگی در فضای خانواده، آموزش مقاومت در برابر فشار منفی گروه همسالان از جمله عوامل موثر در عدم گرایش نوجوانان به شادی کاذب نظیر مصرف مواد می باشد.
    اعتقادات مذهبی را در فرزندانمان تقویت کنیم، گرایش به مذهب و شرکت در برنامه های دینی و مذهبی نقش بسیار سازنده ای در جلوگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی دارد. در خانواده هایی که نوجوانان بدون اطلاع والدین در بیرون از خانه هستند و نظارت بر آنان صورت نگیرد، احتمال مصرف مواد در اینگونه نوجوانان دور از انتظار نیست. با نوجوان خود درباره عوارض و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها با رعایت سن تقویمی و عقلی او گفت و گو کنید.
    فرزندان خود را به انجام فعالیت های ورزشی ترغیب کنید. گوش دادن به کودکان و نوجوانان، اولین گام برای کمک به آن ها جهت رشد سالم و ایمن آن ها در برابر آسیب های اجتماعی است.
    در صورت بروز تغییرات عمده شخصیتی، رفتاری و جسمی در فرزندان نظیر اختلال در تمرکز و تعادل، رفت و آمدهای مشکوک، دیر آمدن به منزل، کمبود انگیزش برای تحصیل و کار، اختلال در فعالیت های اجتماعی، فراموشی، افکار خودکشی، سرقت وسایل منزل، پرخاشگری، پرتحرکی، بی قراری، کناره گیری شدید و انزواطلبی از مشاوران و متخصصین کمک بگیرید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.