×
آخرین اخبار

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:
بهزیستی مامنی برای دختران بی سرپرست و بدسرپست است

  • کد نوشته: 63111
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲
  • 489 بازدید
  • مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم وِیژه ولادت حضرت معصومه (س) وروز دختر، اظهار کرد : دختران جامعه با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و معصومین می توانند الگویی مناسب را پیش روی خود قرار دهند تا در جامعه و در بهره گیری از فضای مجازی دچار آسیب نگردند.
    بهزیستی مامنی برای دختران بی سرپرست و بدسرپست است

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محمد محمدی افزود : در حال حاضر ۲ خانه کودک ونوجوان دختران در زنجان که در دو رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال فعالیت می نماید و در مجموع ۲۱ دختر بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه های کودک ونوجوان استان نگهداری می شوند.

    مدیر کل بهزیستی عنوان کرد : حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده، نیاز به آموزشهای چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است.

    وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست تاکید کرد : افرادی که سرپرستی آنان به موجب حکم مراجع صلاحیت دار به بهزیستی سپرده شده و تا زمان دو سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جدپدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری برای سرپرستی آنان مراجعه ننموده باشند به موجب ماده ۸ این قانون و با رعایت مفاد این ماده و با تشخیص دادگاه و مصلحت کودک یا نوجوان، حکم سرپرستی به متقاضیان سرپرستی اعطاء می شود.

    این مقام مسئول افزود : درخواست‌کننده منحصر یا درخواست‌کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین نمایند. این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک یا نوجوان جاری است بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان، موظفند با نظر بهزیستی خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به‌نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

    محمدی بیان کرد : در صورت فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان که مشمول یکی از صندوقهای بازنشستگی بوده‌اند، افراد تحت سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی محسوب گردیده و تا تعیین سرپرست جدید از مزایای مستمری وظیفه بازماندگان برخوردار خواهند شد.

    این مقام مسئول عنوان کرد : خانه‌های سلامت مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می رود چرا که بیرون ماندن آن ها می تواند معضلات و مشکلاتشان را به مراتب افزایش دهد و حمایت های اجتماعی از آن ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد./انتهای پیام

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *