×
آخرین اخبار

بهبودیافتگان کرونا چه مواردی را باید رعایت کنند؟

  • کد نوشته: 44859
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۸
  • 465 بازدید
  • عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا باید برخی موارد مانند پرهیز از انجام کارهای سنگین و مصرف دخانیات را حداقل تا یک ماه رعایت کنند.
    بهبودیافتگان کرونا چه مواردی را باید رعایت کنند؟

    به گزارش خبر روز؛ مسعود مردانی اظهار داشت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا حداقل یک ماه حتی در منزل کارها و ورزش های سنگین را انجام ندهند.

    وی افزود: این افراد زیاد از پله بالا و پایین نروند و به علت خطر افت ناگهانی فشارخون دوش آب داغ نگیرند.

    این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا به مدت طولانی سرپا نایستند و غذاهای پرچرب و ادویه دار مصرف نکنند.

    وی تصریح کرد: در مهمانی ها و تجمعات پرتعداد حضور نداشته باشند و سیگار و سایر مواد دخانی را تا یک ماه مصرف نکنند.

    این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا یک ماه استراحت کافی داشته و فعالیت هایی انجام دهند که برای آنها خسته کننده نباشد.

    به گفته مردانی، مصرف پروتئین برای ترمیم بدن و حمایت از تولید آنتی بادی و سلول های سیستم ایمنی بدن برای این افراد ضروری است.

    وی افزود: استفاده از دمنوش، آبگوشت، آب و آب میوه در مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا ضروری است زیرا موجب افزایش حجم خون در بدن می شود.

    این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: استفاده از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات ها برای این افراد ضروری بوده و مصرف ویتامین هایی مانند آ، دی و ای را فراموش نکنند.

    مردانی تصریح کرد: مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا استفاده از مکمل های تقویتی را در اولویت قرار دهند و حتما به هنگام خروج از منزل ماسک بزنند.

    به گزارش دیدگاه نیوز از اول آذر ماه محدودیت ها و تعطیلی برخی از مشاغل در ۱۵۰ شهر و شهرستان سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ آذر ماه ادامه دارد.

    بر اساس گزارش وزارت بهداشت هر سه دقیقه یک نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *