×
آخرین اخبار

بعد از بازداشت شهردار ساری، شهردار بابل نیز به اتهام فساد مالی بازداشت شد

  • کد نوشته: 54276
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۰
  • 577 بازدید
  • در ادامه بازداشت شهرداران و اعضای شورای شهر در مناطق مختلف ایران، رییس شورای شهر بابل شامگاه شنبه تایید کرد که مجتبی حکیم، شهردار این شهر نیز بازداشت شده است.
    بعد از بازداشت شهردار ساری، شهردار بابل نیز به اتهام فساد مالی بازداشت شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، بازداشت مجتبی حکیم شهردار بابل، درحالی صورت گرفت که پیشتر عباس رجبی شهردار ساری، مرکز استان مازندران، نیز آبان ماه به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

    خبر غیر رسمی دستگیری مجتبی حکیم، شهردار بابل، از ظهر شنبه نهم اسفند ماه، در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود اما دادگستری بابل و استان مازندران آن را تایید یا تکذیب نکرده بودند.

    فرامرز ابوالحسنی، رییس شورای اسلامی شهر بابل، شامگاه شنبه، بازداشت مجتبی حکیم شهردار بابل را تایید کرد و گفت که ما در جریان بازداشت شهردار بابل قرار گرفتیم اما هنوز در خصوص تعیین تکلیف شهردار ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده است.

    رییس شورای اسلامی شهر بابل افزود با وجود بازداشت شهردار، کارها متوقف نمی‌شود شهروندان در این خصوص نگران نباشند و به معاونان شهردار دستور داده شد که همانند گذشته کارها انجام شود.

    ابوالحسنی تاکید کرد که در حال حاضر با توجه به نامشخص بودن وضعیت شهردار تصمیمی برای انتخاب سرپرست شهردار گرفته نشد و تا زمانی که شهردار بابل از این سمت کنار نرود یا حکم تعلیق وی صادر نشود، کارها به روال سابق و بدون انتخاب سرپرست انجام می‌شود.

    مجتبی حکیم، شهردار بابل درحالی بازداشت شده که خود در ۱۶ بهمن ۹۷ پس از بازداشت و برکناری پنج عضو شورای شهر بابل به اتهام ارتباط نامشروع و ورود اعضای علی البدل و تغییر ترکیب شورای این شهر، به عنوان شهردار انتخاب شده بود.

    دادگستری مازندران در همان زمان اعلام کرد که اعضای سابق شورای پنجم بابل در مجموع به ۱۹ سال حبس ، ۳۳ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و ۵۴۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

    با این حال در اواخر آذر ماه سال‌جاری باردیگر دو عضو شورای شهر بابل به همراه چند کارمند و پیمانکار شهرداری به اتهام فساد مالی بازداشت شدند.

    سخنگوی قوه قضاییه در دی ماه سال ۹۸ اعلام کرد که در ده ماه نخست این سال ۲۰ شهردار، ۵۰ عضو شورای شهر و ۱۰۰ کارمند شهرداری به اتهام مسائل مالی بازداشت شده‌اند.

    روزنامه فرهیختگان دی ماه سال‌جاری، گزارش داد که از ابتدای سال ۹۹ نزدیک به ۲۵۳ نفر از شهرداران، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری در استان‌های مختلف ایران، از جمله شهرداران دو منطقه تهران، به اتهام مسائل مالی بازداشت شده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *