×
آخرین اخبار

برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشور محکی برای مسابقات بین‌المللی است

  • کد نوشته: 129667
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۶
  • 53 بازدید
  • مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از ایجاد زیرساخت‌های مناسب و مورد نیاز سوارکاری در حوزه گردشگری، قهرمانی و آموزش در استان خبر داد.

    برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت کشور محکی برای مسابقات بین‌المللی است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ سید آرش قیاسیان در حاشیه مسابقات سوارکاری استقامت کشور در خرم‌آباد بیان کرد: لرستان از گذشته تاکنون خاستگاه اسب بوده و سوارکاران و چابک سواران بنام ما قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان را در میادین مختلف به نمایش گذاشتند.

    وی با قدردانی از سرپرست فدراسیون سوارکاری در حمایت از برگزاری مسابقات در استان ادامه داد: با توجه به بستر مناسب لرستان و همکاری پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان و سابقه درخشان استان در این رشته و همکاری فدراسیون توانستیم میزبانی این مسابقات را اخذ کنیم.

    این مسئول اضافه کرد: این مسابقات در دو رده آقایان و بانوان در سطح کیفی عالی و یادواره کنگره سرداران شهید استان در خرم‌آباد با استقبال خوب ورزشکاران برگزار شد.

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ظرفیت سوارکاری در لرستان بسیار بالاست و به همین علت در صدد برگزاری مسابقات بین‌المللی استقامت در خرم‌آباد برآمدیم که امیدواریم دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

    وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات محک و آزمونی برای مسابقات بین‌المللی است چرا که کشورهای منطقه در ماده استقامت صاحب سبک و جایگاه هستند و باید به نحو احسن با کیفیت عالی میزبانی را انجام دهیم.

    قیاسیان گفت: مسابقات بین‌المللی در آینده با مساعدت و حمایت‌های فدراسیون سوارکاری و حضور کشورهای منطقه در خرم‌آباد برگزار می‌شود و در کنار این مسابقات جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان نیز برای سوارکاران خارجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    مدیرکل ورزش و جوانان لرستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه پیست کورس خرم‌آباد استاندارد نیست در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌های مناسب و موردنیاز را در حوزه سوارکاری در حوزه گردشگری، قهرمانی و آموزش ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: حدود ۷۰ هکتار زمین مورد نیاز است که با توجه به بازدیدی از کارخانه پارسیلون داشتیم اراضی بسیار مستعدی جهت ایجاد زیرساخت‌های سوارکاری در آن وجود دارد.

    این مسئول گفت: در آینده برنامه داریم با سرمایه‌گذار این واحد و سایر سرمایه‌گذاران جهت ساخت مجموعه سوارکاری و پیست مسابقاتی رایزنی کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *