×
آخرین اخبار

برگزاری اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان رامهرمز در سال جاری+تصاویر

  • کد نوشته: 85445
  • ۱۴۰۱-۰۲-۳۱
  • 749 بازدید
  • در جلسه شورای اشتغال عنوان شد مسئولان باید کارآفرینان مشاغل خانگی را شناسایی و حمایت کنند فرشید فرجی/ به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان رامهرمز در سال جاری با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم متینیان نماینده مردم و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، محمد شهبازی فرماندار […]

    برگزاری اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان رامهرمز در سال جاری+تصاویر

    در جلسه شورای اشتغال عنوان شد مسئولان باید کارآفرینان مشاغل خانگی را شناسایی و حمایت کنند

    فرشید فرجی/ به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان رامهرمز در سال جاری با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم متینیان نماینده مردم و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، محمد شهبازی فرماندار و مسئولان ادارات شهرستان رامهرمز در فرمانداری برگزار شد.

    در این جلسه ابتدا محمد شهبازی فرماندار رامهرمز گفت: در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغال در سامانه کارا به شهرستان اختصاص‌یافته بود که کل تعهد اشتغال ۴۵۲ نفر بود و تاکنون ۶۱۷ نفر تحقق پیداکرده است.

    در ادامه این جلسه رضا حبیبی، رئیس اداره کار رامهرمز گفت: در سال ۱۴۰۰ در حوزه وام‌های مشاغل خانگی ۱۲۷ درصد محقق و پرداخت‌شده است که از اداره کل خواستار اختصاص اعتبارات بیشتری به شهرستان رامهرمز هستیم.

    هدف از ارائه تسهیلات پول پاشی نیست

    سپس ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در بخش‌های مشاغل خانگی و تعاونی‌های شهرستان، اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اجرایی در پیگیری و تحقق سهم تبصره ۱۸ را خواستار شد.

    او با اشاره به این‌که هدف از تسهیلات پول پاشی نیست بلکه هدف از پرداخت تسهیلات ایجاد کسب‌وکار و اشتغال پایدار می‌باشد بر توسعه و گسترش تعاونی‌های اشتغال محور با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان تأکید کرد و گفت: مسئولان باید کارآفرینان را شناسایی و جذب کنند و منتظر نباشند که کارآفرین به آن‌ها مراجعه کنند.

    غمگین همچنین گفت: نقشه راهی را برای سال ۱۴۰۱ ترسیم کرده‌ایم تا بتوانیم تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال روستایی را افزایش داد و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری اشتغال شهرستان رامهرمز طبق سامانه‌های رصد تأثیر خودش را بگذارد و محقق شود.

    مسئولان شهرستان باید از روزمرگی خود را برهانند و سنگ‌اندازی در مسیر تولید نکنند
    در این جلسه نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ایجاد ظرفیت اشتغال در شهرستان رامهرمز بخصوص در بخش کشاورزی گفت: متأسفانه مسئولان ما اغلب دچار روزمرگی‌ها شده‌اند و افکار نو ندارند، زیرا می‌توانند از وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ برای حوزه اشتغال نهایت بهره را ببرند.

    متینیان افزود: مسئولان باید موانع تولید را بردارند و سنگ‌اندازی نکنند و پیگیر مشکلات مردم و افرادی که می‌خواهند اشتغال‌زایی کنند باشند.

    او افزود: ما باید به سمت ایجاد کارخانه‌های صنایع تبدیلی در شهرستان باشیم و از این طریق کشاورزی منطقه را توسعه دهیم.

    نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس تأکید کرد: مدیران باید جهادی عمل کنند، برنامه داشته باشند و زیر بنایی کار خود را انجام داده و به معنای واقعی تولید و اشتغال‌زایی کارکرده و از پیله خمودگی و روزمرگی خود را رها کنند.

    در این جلسه مسئولان برخی از ادارات شهرستان به ارائه گزارش در حیطه اشتغال‌زایی پرداخته و مقرر شد مشکلات شهرک صنعتی، بانوان قالی‌باف بخش سلطان‌آباد، انتقال صنوف پرسروصدا به بیرون از شهر، ایجاد بازارچه مشاغل خانگی بانوان، ایجاد ورزشگاه کارگری مورد پیگیری فوری مسئولان مربوطه قرار گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *