×
آخرین اخبار

برنج‌های باران‌زده امحا می‌شود؟

  • کد نوشته: 99244
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۹
  • 110 بازدید
  • معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: موضوع برنج‌های باران زده باید در کمیته فنی استان مطرح شود و اگر قابلیت استفاده غیر انسانی داشته باشد ترخیص صورت می‌گیرد.

    برنج‌های باران‌زده امحا می‌شود؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، احسان ساده در جمع خبرنگاران گفت: برنج‌های باران خورده که در اصطلاح استاندارد گفته می‌شود دارای درجه بالای رطوبت است، تاکنون اجازه ترخیص نداشته است.

    به گزارش ایسنا، به گفته وی اگر این برنج‌ها قابل استفاده نباشد باید امحا شود، اما ممکن است در صنایع غیر مصرف انسانی هم قابلیت مصرف داشته باشد که در حال بررسی است. ساده با بیان اینکه صاحب کوتاژ بار باید به این مسئله ورود و درخواست بررسی کند، گفت: این فرد باید موضوع را در کمیته فنی استان مطرح کند تا بررسی شود.

    وی همچنین با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به نشانه گذاری برنج هم ورود کرده، اظهار کرد: اگر روی برنج نوشته شده باشه درجه یک، اما براساس نتایج استاندارد درجه ۳ باشد، حتی اگر استاندارد باشد، اجازه ورود به بازار را پیدا نمی‌کند؛ چون مصداق تقلب در معامله است. بنابراین نشانه گذاری هم جزو موارد استاندارد است.

    به دنبال بارندگی چهارم مردادماه، گمرک زاهدان دچار آبگرفتگی شد و حجم زیادی از برنج‌های وارداتی در آب ماند. در اولین واکنش به این موضوع، گمرک زاهدان اعلام کرد که از اواخر سال گذشته، ورود کالا به این گمرک افزایش یافته است؛ به‌طوری که در حال حاضر حدود ۱۴ هزار تن کالا در محوطه و در فضای باز تخلیه شده است. گمرک تاکید داشت که به دفعات به وزارت صمت و استانداری برای محدود شدن ثبت سفارش به مقصد این گمرک تذکر داده یا از انبارهای عمومی که مسئولیت حفاظت کالاهای موجود در این گمرک را داشته خواسته تا فضای مناسب برای نگهداری کالا ایجاد کند، ولی هیچ یک توجهی نکرده‌اند و با گرفتن تعهد از واردکننده، کالا را در محوطه نگه داشته‌اند.

    همان زمان انجمن واردکنندگان برنج به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که واردکننده در زمان ورود کالا، تابع شرایط است و مجبور است هر چه حکم شد، بپذیرد ولی این پذیرفتن به معنی تائید اهمال مرجع نگهدارنده نیست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.