×
آخرین اخبار

برق گرفتگی مرگبار پسر ۶ ساله در پارک میدان رازی

  • کد نوشته: 63243
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۳
  • 1540 بازدید
  • امیرعلی پسربچه 6ساله‌ای که به همراه خانواده عمویش برای بازی به پارکی در جنوب تهران رفته بود، در حادثه‌ای تلخ دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.
    برق گرفتگی مرگبار پسر ۶ ساله در پارک میدان رازی

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از حادثه ۲۴ – امیرعلی پسربچه ۶ساله‌ای که به همراه خانواده عمویش برای بازی به پارکی در جنوب تهران رفته بود، در حادثه‌ای تلخ دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.

    شامگاه چهارشنبه گذشته افرادی که برای هواخوری به پارکی در حوالی میدان رازی رفته بودند شاهد حادثه دردناکی بودند. اتفاقی که داغی سنگین بردل خانواده پسربچه ۶ساله ای به نام امیرعلی گذاشت. آن شب امیرعلی در حال بازی در پارک بود و خانواده عمویش در چند قدمی او نشسته و مراقب او بودند. او ابتدا دوچرخه سواری کرد و بعد دوچرخه را کنار گذاشت تا به سمت زمین بازی برود. اما این آخرین تصویری بود که همراهانش از او به‌خاطر دارند. آنها سپس صدای فریاد او را شنیدند و امیرعلی را دیدند که نیمه جان روی زمین افتاده است. آن شب امیر علی به‌دلیل برق‌گرفتگی در پارک جانش را از دست داد و باعث شد تا خانواده این کودک به سوگ از دست دادن عزیزشان بنشینند.

     

    داغی که پدر امیرعلی دیده آنقدر سنگین است که قادر به حرف زدن نیست. فقط می‌گوید: « من آن شب سرکار بودم و امیرعلی با خانواده برادرم به پارک رفته بود. اصلا حال خوبی نداریم و هنوز صدای خنده پسرم در گوشم می‌پیچد. نمی‌توانم باور کنم که او فوت شده و حالا زیرخروارها خاک است.»‌

    پدر داغدار نمی‌تواند ادامه بدهد و تلفن را به‌دست برادرش (عموی امیرعلی) می‌دهد. روح‌الله رادمان که بغض راه گلویش را گرفته می‌گوید:«آن شب برای هواخوری و اینکه بچه‌ها در فضای باز بازی کنند به پارکی که در نزدیکی خانه مان بود رفتیم. برادرم سرکار بود و من فرزندان او یعنی امیر علی ۶ساله و سارا ۸ساله را به همراه بچه‌های خودم به پارک بردم. خودم به همراه خانواده زیراندازی پهن کرده و نزدیک به زمین بازی نشستیم تا بچه‌ها را هم زیرنظر داشته باشیم. این روزها به‌دلیل گرم شدن هوا، جمعیت زیادی به پارک می‌آیند و تقریبا آنجا شلوغ بود.»

    او با گریه ادامه می‌دهد:« امیرعلی چند دقیقه‌ای دوچرخه بازی کرد و بعد تصمیم گرفت به سمت زمین بازی برود. چند لحظه بعد ناگهان صدای فریادش را شنیدیم و امیر علی را دیدیم که روی زمین افتاده و دو نفر بالای سرش هستند. امیرعلی دمپایی به پاهایش نبود و شاهدی که در حال گذر از آنجا بوده، دیده که امیر علی ظاهرا به‌دنبال یک بچه گربه رفته و وارد باغچه شده و لحظاتی بعد با فریادی بلند روی زمین افتاده است.»‌

    عموی امیرعلی می‌گوید: امیر‌علی آن شب وارد باغچه شده و نمی‌دانم آیا چراغ روشنایی پارک را لمس کرده یا نه. اصلا هیچ‌کس به وضوح و درستی ندیده که چه اتفاقی افتاده است. فقط می‌دانیم که وارد باغچه شده و احتمالا تیرچراغ برقی که برای روشنایی پارک بوده اتصالی داشته و یا باغچه خیس بوده و باعث شده که پسر ما دچار برق‌گرفتگی شود. وقتی بالای سر او رفتیم امیر‌علی نیمه جان بود و دو نفر بالای سرش در حال احیای او بودند. همان لحظه نوجوان ۱۵یا ۱۶ساله‌ای که متوجه ماجرا شده بود نزد ما آمد و گفت نگران نباشید روز قبل هم خودش همانجا با گرفتن تیر برق دچار برق‌گرفتگی شده اما آسیب ندیده بود. او می‌گفت برای برداشتن توپ بدمینتونش به داخل باغچه رفته و با گرفتن تیر چراغ برق روشنایی، ناگهان دچار برق‌گرفتگی شده اما به سرعتش دستش را از روی تیر برداشته و خطری تهدیدش نکرده است.

    وی ادامه می‌دهد: آیا کسی نباید تیرهای چراغ برق پارک را هر از گاهی بررسی کند تا مشخص شود اتصالی دارد یا نه؟ مگر پارک، محل رفت‌وآمد بچه‌ها نیست؟ چطور این موضوع نادیده گرفته می‌شود. پسر ما رفت و در اتفاقی باور نکردنی مقابل چشمان ما پرپر شد اما‌ای کاش مسئولان بیشتر به فکر باشند تا از تکرار این حوادث تلخ جلوگیری شود. امیر علی پسری خوب، باهوش و مودب بود. همه او را دوست داشتند. قرار بود امسال به پیش دبستانی برود و همیشه می‌گفت آرزویش این است که آتش‌نشان شود اما آن شب وقتی به اورژانس زنگ زدیم و امیر‌علی را به بیمارستان انتقال دادند، پزشکان ساعتی بعد آب پاکی را روی دستمان ریختند و گفتند قلبش از تپش ایستاده و فوت کرده است. ما پیگیر این پرونده هستیم و شکایت کردیم و امیدواریم هرچه زودتر مقصران مرگ او شناسایی شوند.

    گزارش مرگ پسربچه ۶ساله، لحظاتی پس از حادثه به قاضی حبیب‌الله صادقی کشیک جنایی پایتخت اطلاع داده شده و او دستور تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه مرگبار و معرفی مقصران آن را صادر کرده است.

    سریال تلخ مرگ کودکان در پارک

    این روزها با گرم شدن هوا، پارک‌ها میزبان خانواده‌هایی هستند که برای هواخوری و تفریح به همراه فرزندانشان راهی آنجا می‌شوند. این موضوع زنگ خطر وقوع حوادث دردناک در پارک‌ها را به صدا درآورده است. حوادثی که در سال‌های گذشته نیز باعث مرگ کودکان زیادی شده‌ است که برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

    آب‌نمای پارک، قاتل کودکان

    آب نماها نقش زیادی در حوادث مرگبار در پارک‌ها داشته‌اند و در دو حادثه‌ای که در سال ۹۵در بوستانی در شرق تهران رخ داد، باعث مرگ دختری ۵ساله و پسربچه‌ای ۱۳ساله شد. پسربچه ۱۳ساله مرداد آن سال به بوستانی در شرق تهران رفته و در حال توپ بازی بود که توپش به داخل آبنما افتاد و او هنگامی که برای برداشتن توپ وارد آبنما شده بود دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد. خرداد همان سال نیز دختربچه ۵ساله‌ای به نام فاطمه به همراه خانواده‌اش به بوستان کوهسار مشیریه رفته بود که به داخل حوضچه مقابل آبنما افتاد و به‌دلیل نبود درپوش به داخل دستگاه تصفیه آب کشیده و به طرز هولناکی جان باخت.

    خطر وسایل بازی

    وسایل بازی نیز عامل مرگ چند کودک در پارک‌های کشور بوده‌‌اند. خرداد ۹۷نوجوانی ۱۵ساله که برای بازی به پارکی در شهرستان سنندج رفته بود هنگام سقوط از چرخ و فلک جانش را از دست داد. تیرماه همان سال کودک ۷ساله ابهری نیز که برای بازی به همراه خانواده‌اش به پارک پردیس ابهر رفته بود درحال سرسره بازی بود که ناگهان تجهیزات سرسره بر سر پسربچه ۷ساله آوار شد و جان او را گرفت. اردیبهشت ۹۶پسربچه ۲ ساله‌ای در شهربابک به همراه والدین خود برای بازی به پارک ولی عصر(عج) این شهر رفته بود که زیر الاکلنگ فنری که چند کودک روی آن نشسته بودند رفت و براثر ضربات سنگین به سرش جان باخت. خرداد ۹۸نیز دختربچه ۴ساله‌ای که همراه با خانواده‌اش به پارکی در شهر رشت رفته بود هنگام بازی با قطار و به‌دلیل ‌رعایت نکردن موارد ایمنی به بیرون از قطار پرت شد و فوت کرد. بهمن سال گذشته نیز پسربچه‌ ۷ساله ای به نام امیدرضا در روستای شمزان قلعه گنج در کرمان بر اثر سقوط از سرسره فلزی پارک به کام مرگ رفت.

    مرگ با برق

    اما برق‌گرفتگی، پیش از این هم جان کودکانی را در پارک‌ها گرفته بود. مانند حادثه‌ای که مرداد پارسال برای پسری ۱۲ساله در پارک لاله تهران اتفاق افتاد. آن روز پسر نوجوان با پدرش مشغول بازی پینگ پنگ بود که توپ به داخل باغچه‌ای افتاد که در آن تیر چراغ برقی وجود داشت. از سوی دیگر به‌خاطر آبیاری درختان و فضای سبز باغچه پر بود از آب و توپ هم روی آن شناور بود. مهدی ۱۲ساله توپ را برداشت و دستش خیس شد و برای خارج‌شدن از باغچه تیر روشنایی را گرفت اما دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “برق گرفتگی مرگبار پسر ۶ ساله در پارک میدان رازی”

    1. ناشناس گفت:

      اگر تیر برق ها کابل ارت آن قطع باشد و اطراف آن خیس شود یا بارندگی کند باعث برق گرفتگی حتی بزرگان میشود ،گاهی اگر به اداره برق زنگ میزنی بخوبی پاسخگو نیستند ولی اگر اتفاقی بیفتد ….

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *