×
آخرین اخبار

برف و باران در جنوب و غرب کشور‌/‌سیلاب و کاهش دما در برخی شهرها

  • کد نوشته: 14870
  • ۱۳۹۷-۱۲-۲۳
  • 439 بازدید
  • از روز پنج‌شنبه به دلیل بارندگی و ذوب برف، وقوع سیلاب در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و جنوب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

    برف و باران در جنوب و غرب کشور‌/‌سیلاب و کاهش دما در برخی شهرها

    به‌ گزارش دیدگاه نیوز، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در اغلب مناطق کشور جو آرام است، ضمن آنکه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

    فردا با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش ابر، کاهش نسبی دما، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر‌ به تدریج بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

    با افزایش سرعت باد جنوبی در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور احتمال وقوع باد و گرد و خاک وجود دارد.

    ‌روز پنج شنبه در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، شمال و شرق خوزستان، جنوب و غرب لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی، با‌رش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود‌ و این شرایط روز جمعه ‌در آذربایجان شرقی هم حاکم خواهد شد.

    در این مدت در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها، لغزندگی جاده‌، کولاک برف، کاهش دید و کندی تردد رخ خواهد داد. 

    همچنین کاهش دمای بین ۴ تا ۶ درجه ای در استان‌های واقع در حاشیه زاگرس طی روزهای پنج شنبه و جمعه و استان‌های واقع در حاشیه البرز مرکزی و غربی طی روز جمعه رخ خواهد داد.

    بر اثر بارندگی و ذوب برف، وقوع سیلاب در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، غرب فارس و جنوب آذربایجان غربی محتمل خواهد بود. 

    به هموطنان‌، ارگانها و سازمان‌های مسئول توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم  به عمل آورند.

    روز جمعه با حرکت شرق‌سوی سامانه بارشی، علاوه بر مناطقی که ذکر شد به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز بخش‌های مرکزی شمال شرق و جنوب شرق کشور و به صورت پراکنده سواحل دریای خزر ‌تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

    روز ‌شنبه این سامانه در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

    از بعد از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه دریای خزر مواج است و از بعد از ظهر پنجشنبه و همچنین روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواجه خواهد بود.

    آسمان تهران فردا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه نیز حاکم است، روز جمعه در برخی ساعات بارش باران در استان تهران پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ درجه و ۱۰ درجه خواهد بود.

    فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و زنجان، شهرکرد، کرمان و همدان با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهند بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هجدهم اسفند‌ماه سال جاری ۱۸۱.۷ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۱.۴ ‌میلیمتر ثبت شد، بنابراین بارش سال جاری ۱۲۳.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

    میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۴۹.۶ ‌میلی‌متر ثبت شد که بارش سال جاری ۲۱.۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

    بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

    میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۳ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منشی ۱۲.۵ درجه سلسیوس بوده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *