×
آخرین اخبار

بررسی دستمزد کارلوس کی‌روش در تیم ملی/ یک میلیون یورو برای سنگین‌ترین شکست تاریخ

  • کد نوشته: 109617
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۹
  • 208 بازدید
  • قرارداد کارلوس کی‌روش برای بازگشت به نیمکت تیم ملی دارای نکات مهمی است.

    بررسی دستمزد کارلوس کی‌روش در تیم ملی/ یک میلیون یورو برای سنگین‌ترین شکست تاریخ

    مهدی تاج در بازگشت دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت دراگان اسکوچیچ را از هدایت تیم ملی برکنار کند و سکان هدایت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را به کارلوس کی‌روش پرتغالی بسپارد. در زمان بازگشت کی‌روش به نیمکت تیم ملی صحبت‌های مختلفی در خصوص قرارداد او مطرح شد و در نهایت با اعلام رسمی مسئولان فدراسیون فوتبال و مصوبه هیات رییسه مشخص شد مرد پرتغالی با قرارداد ماهیانه ۵۰ هزار دلار مجددا هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته است.

    قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال برای مدت چهار ماه تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ امضا شد تا فدراسیون فوتبال برای بازگرداندن سرمربی تیم ملی مبلغ ۲۰۰ هزار یورو به او پرداخت کند. این مبلغ در شرایطی به کی‌روش پرداخت شده که او در مجموع این مدت حدود ۶۰ روز مشغول به کار بوده و به نوعی دو برابر زمان کارش پول گرفته است. با این حال به نظر می‌رسد دستمزد سرمربی تیم ملی از این عدد هم به مراتب بالاتر باشد.

    براساس بند قرارداد کی‌روش او دو برابر دیگر اعضا پاداش داشت و برای شکست ولز مبلغ ۳۰ هزار یورو از فدراسیون فوتبال گرفت و اگر موفق می‌شد تیم ملی را به مرحله بعدی جام جهانی برساند ۱۰ درصد پاداش فیفا را هم دریافت می‌کرد. علاوه بر کی‌روش دستیاران او هم مانند بازیکنان برای شکست ولز مبلغ ۱۵ هزار یورو دریافت کردند. اگر این مبلغ در بهترین فقط به سه دستیار اصلی مرد پرتغالی یعنی راجر د سا، الکساندر لوپز و ریکاردو سیلوا پرداخت شده باشد یعنی حداقل ۴۵ هزار یورو به هزیه فدراسیون اضافه می‌شود.

    در زمان بازگشت کی‌روش مهدی تاج مدعی شد دستمزد ماهیانه دستیاران او ۳۰ هزار یورو است ولی ولی با پیگیری‌های خبرآنلاین از یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش شود، مشخص شد دستمزد دستیاران سرمربی تیم ملی ماهیانه ۸۰ هزار یورو بوده که در طول چهار ماه به عدد ۳۲۰ هزار یورو می‌رسد. این درحالی است که در فوتبال دنیا عرف به این شکل است که مجموع قرارداد دستیاران یک سرمربی تقریبا نصف قرارداد اوست که این مسئله در اینجا رعایت نشده است. مثلا کی‌روش در مقطع قبلی حضورش قرارداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورویی با فدراسیون بسته بود و دستیارانش هم ۶۰۰ هزار یورو می‌گرفتند. در قرارداد جدید اما مبلغ در نظر گرفته شده برای دستیاران بیشتر از خود سرمربی است.

    از طرفی کی‌روش قبلا در مقطع اول حضورش چند دستیار داشت که به صورت روزمزد دستمزد می‌گرفتند و مبلغی در حدود ۲۰۰ دلار به ازای هر روز کار دریافت می‌کردند که احتمالا در کادر فعلی هم چنین مربیانی حضور داشته باشند.

    علاوه بر این در قرارداد کی‌روش بندی برای پیروزی و تساوی در بازی‌های دوستانه هم قرار گرفته که به ازای برد در بازی‌های دوستانه مبلغ ۱۰ هزار یورو و تساوی مبلغ ۵ هزار یورو به او پرداخت شود. تیم ملی با کی‌روش چهار بازی دوستانه انجام داد که دو برد، یک تساوی و یک شکست داشت و در مجموع ۲۵ هزار یورو هم از بازی‌های دوستانه دریافت کرده است. دستیاران کی‌روش هم برای بازی‌های دوستانه از فدراسیون پاداش می‌گرفتند که مبلغ آن ۵ هزار یورو برای برد و ۲۵۰۰ یورو برای تساوی است. این یعنی ۱۲۵۰۰ یورو هم به هر کدام از دستیاران سرمربی تیم ملی پرداخت شده است که به مجموع ۳۷۵۰۰ یورو می‌رسد.

    در مجموع حضور دوباره کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی مبلغی در حدود ۶۵۷ هزار و پانصد یورو هزینه روی دست فدراسیون فوتبال گذاشته است. در کنار تمام این مبالغ فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد دراگان اسکوچیچ هم مبلغ ۴۰۰ هزار دلار به او پرداخت کرد که به هزینه‌های تاج برای نیمکت تیم ملی اضافه می‌شود.

    تاج در شرایطی بیش از یک میلیون یورو هزینه کرده که گفته بود هدفش از این تغییرات جلوگیری از آبروریزی در جام جهانی و کسب نتایج مناسب برای صعود به دور حذفی است اما در عمل تیم ملی نه تنها موفق به صعود نشد که با دریافت ۶ گل مقابل انگلیس یکی سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود را تجربه کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *