×
آخرین اخبار

بخشش جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال در شوشتر

  • کد نوشته: 25526
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۲
  • 523 بازدید
  • رییس دادگستری شوشتر گفت : یک جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال با تلاش رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان از چوبه‌دار رهایی یافت. به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان مصطفی آباد دوشنبه افزود : سال  ۸۹  یک جوان در شوشتر بدلیل تعصب […]

    بخشش جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال در شوشتر

    رییس دادگستری شوشتر گفت : یک جوان محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال با تلاش رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان از چوبه‌دار رهایی یافت.

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان خوزستان مصطفی آباد دوشنبه افزود : سال  ۸۹  یک جوان در شوشتر بدلیل تعصب غلط و باورهای نادرست در درگیری خانوادگی ، یک نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رساند که پس طی مراحل قضایی محکوم به قصاص نفس شد .

    وی ادامه داد : در مدت ۱۰ سال از وقوع قتل ، بزرگان و ریش سفیدان زیادی برای جلب رضایت اولیا دم واسطه شدند ولی نتیجه ای حاصل شد و خانواده مقتول بر اجرای حکم قصاص پافشاری کردند.

    رییس دادگستری شوشتر گفت : پرونده این جوان به منظور ایجاد صلح و سازش و جلب رضایت اولیا دم به شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع و رییس و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان بعد از بررسی همه جوانب موضوع از جمله تفاوت فرهنگ و رسوم اجتماعی فی مابین دو خانواده و با در نظر گرفتن تمامی راه های مؤثر ، مذاکرات را شروع کردند.

    وی افزود : رییس و اعضای شورای حل اختلاف شوشتر پس از پیگیری فراوان با خانواده اولیا دم ، در نشستی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، بزرگان ، ریش سفیدان و مصلحان ، خانواده مقتول با صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، این جوان را مورد عفو و بخشش قرار دادند و قاتل پس از ۱۰ سال که به انتظار اجرای حکم قصاص خود بود از چوبه دار رهایی یافت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *