×
آخرین اخبار

با دعوت علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان هیئتی از وزارت نیرو وارد مسجدسلیمان شد + مصوبات جلسه

  • کد نوشته: 38211
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • 310 بازدید
  • هیئتی به سرپرستی معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژی به همراه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیرعامل برق منطقه ای در مسجدسلیمان مهمان دکتر علیرضا ورناصری بودند
    با دعوت علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان هیئتی از وزارت نیرو وارد مسجدسلیمان شد + مصوبات جلسه

    هیئتی به سرپرستی معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژی به همراه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و مدیرعامل برق منطقه ای در مسجدسلیمان مهمان دکتر علیرضا ورناصری بودند

    به گزارش دیدگاه نیوز، ظهر روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه جاری هیئتی از وزارت نیرو به سرپرستی همایون حائری معاون وزیر نیرو در حوزه برق و انرژی به همراه علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه ای به دعوت و با میزبانی دکتر علیرضا ورناصری، با حضور روسای سازمان های برق و فرمانداران هر چهار شهرستان تشکیل جلسه دادند.

    در ابتدای این نشست روسای ادارات برق هر چهار شهرستان نسبت به فقر زیر ساختی و امکانات، کمبود شدید تجهیزات روشنایی در برخی روستا ها و ضعف روشنایی در مراکز شهرستان ها، عدم وجود ماشین آلات مناسب (با توجه به وضعیت جغرافیایی)، عدم تامین اعتبار جهت تعویض پایه های چوبی، یکسان سازی و ولتاژی جهت تقسیم بار بر شبکه های مجاور به منظور جلوگیری از قطعی های مکرر بر اثر پیک ولتاژی، عدم تاسیس پست های جدید برق، تعویض قطعات پست های قدیمی شبکه انتقال، تعویض خطوط فرسوده توزیع با شبکه خود نگهدار، توجه به ظرفیت های غنی سدی و آبی عقبه، احداث هر دو سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان پرداختند.

    در ادامه نسبت به کاستی های موجود با ترتیب اولویت های نیاز پیشنهادات خود را ارائه دادند. پیرامون این نشست محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان به نمایندگی از فرمانداران چهار حوزه گفت: جا دارد بابت تلاش‌ های بی وقفه دکتر علیرضا ورناصری تشکر کنم، چرا که ما هر چهار شهرستان با مشکلاتی از یک جنس، درد دلی مشترک داریم.

    وی افزود: گستره جغرافیای این حوزه بسیار پهناور است و متاسفانه ۸۰ درصد مسیر های ارتباطی، روستاهای تابع خاکی می‌ باشند و این روستاها سخت و صعب العبور، در گرمای ۵۵ درجه تابستان دچار قطعی های مکرر و طولانی برق می‌ شوند.

    فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: میانگین دریافتی دهیاری‌ ها سالی دو میلیون هست و این رقم جهت خرید یک پایه در سال هم کفاف نمی‌دهد، لذا نیازمند نگاه ویژه این وزارت به محرومیت مردمانی است که در میان دو سد عظیم قرار دارند.

    دکتر علیرضا ورناصری با اشاره به دیدار مورخ ۵ مهره ماه با همایون حائری معاون وزیر نیرو بیان داشت: اینکه حائری معاون وزیر در سریع ترین زمان ممکن دعوت بنده را اجابت کردند، جای بسی خوشحالی و قابل تقدیر است و خوشبختانه در پایان همین جلسه با تایید مصوبات از جانب معاون محترم وزیر ، زحمت سفرشان رفع مشکلات و محرومیت منطقه شود. 

    نماینده حوزه چهارگانه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به سفر دکتر قالیباف به منطقه یاد آور شد: بنده به منظور انتقال درک میزان محرومیت منطقه به دکتر قالیباف، وی را با بالگرد به منطقه ای دعوت کردم که در قلب حوزه انتخابیه بنده است، منطقه ای که نه آب، نه برق و نه راه ارتباطی مناسب دارد. 

    دکتر ورناصری تصریح کرد: مشاهده مشکلات توسط شما، تصدیقی بر گفته های بنده در نزد وزیر مربوطه است. نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل خاطر نشان کرد: متاسفانه این وزارت نسبت به تعهدات اجتماعی خود بسیار نارضایت بخش ظاهر شده است.

    وی ادامه داد: بنده در دیدار اخیر خود با وزیر نیرو، با اشاره به روستا هایی که در ۲ کیلومتری سد قرار دارند و درد بی آبی و بی برقی می‌کشند، نسبت به حق حوزه انتخابیه بر این وزارت اعلام گله مندی کردم که خوشبختانه قول مساعد جهت رفع مشکلات توسط نظرات کارشناسی را دادند.

    در پایان همایون حائری معاون وزیر نیرو به نمایندگی از هیئت اعزامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: از بیان همه نقطه نظرات بالاخص فرمانداران و نماینده این حوزه که همراه با علم به مشکلات و تجارب بیان شد تشکر میکنم. حائری نسبت به برخی پیشنهاد ها واکنش مثبت نشان داد و افزود: در برخی پیشنهادات بالاخص در بحث یکسان سازی ولتاژی به دلیل حساسیت و مخارج سنگین این پروژه، می‌ بایست یک تیم کارشناسی اعزام شود تا مطالعات دقیق تر نسبت به این طرح بدست آورد .

    معاون وزیر نیرو خروجی مصوب را به شرح ذیل اعلام کرد:

    _تاقبل از سال ۱۴۰۰ شبکه برق به هر ۴۵ روستای حوزه انتخابیه که فاقد شبکه برق هستند، برق رسانی شود

    _رفع ۵۰ درصد کاستی روشنایی حوزه انتخابیه

    _تعمیر و بروزرسانی وسایل نقلیه

    _تعویض خطوط سیمی با کابل‌ های خود نگهدار

    _تعمیر و تجهیز ترانس های فرسوده

    _احداث چند ایستگاه برق جهت جلوگیری از افت ولتاژ و تلفات شبکه

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *