×
آخرین اخبار

با اندروید ۱۳ شاید سامسونگ مجبور شود به‌روزرسانی‌های بزرگ را با روش جدید یک‌پارچه گوگل منتشر کند

  • کد نوشته: 97589
  • ۱۴۰۱-۰۷-۰۱
  • 255 بازدید
  • قابلیت موسوم به Seamless Updates اندروید این امکان را ایجاد می‌کند تا درحالی‌که به‌طور معمول از دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی‌های بزرگ این سیستم‌عامل در پس‌زمینه نصب شوند.

    با اندروید ۱۳ شاید سامسونگ مجبور شود به‌روزرسانی‌های بزرگ را با روش جدید یک‌پارچه گوگل منتشر کند

    به‌روزرسانی‌های یک‌پارچه (Seamless Updates) تاکنون در اندروید اجباری نبود و بنابراین سازندگان گوشی‌های هوشمند ازجمله سامسونگ در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند نسخه‌های جدید اندروید را با روش‌های قدیمی منتشر کنند؛ روشی که در آن پارتیشن‌ موقت برای نصب‌های پس‌زمینه، فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال نمی‌کند.

    بااین‌حال، اندروید ۱۳ احتمالاً حتی سامسونگ را به استفاده از قابلیت Seamless Updates که با نام A/B نیز شناخته می‌شوند، مجبور خواهد کرد. طبق یافته‌های میشال رحمان، جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی گوگل با رویکرد پارتیشن مجازی A/B ارائه می‌شود.

    درحالی‌که آپدیت یک‌پارچه‌ی مجازی نسبت به A/B استاندارد، به‌میزان درخورتوجهی از فضای ذخیره‌سازی کمتری استفاده می‌کند، همچنان نسبت به دستگاه‌هایی که از روش قدیمی برای دریافت به‌روزرسانی‌ها بهره می‌برندد، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد و این مورد حداقل برای آپدیت‌های OTA صدق می‌کند. به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، ایجاد فایل ایمیج از پارتیشن‌های داینامیک به‌طور مؤثر به‌معنای شبیه‌سازی کل پارتیشن Super است و این یعنی برای نگه‌داری این فایل‌ها باید چندین گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آزاد در پارتیشن userdata دردسترس باشد. دلیل این تصمیم‌گیری به شرکت‌هایی برمی‌گردد که علاوه‌بر پذیرش A/B استاندارد از پذیرش A/B مجازی نیز خودداری کرده‌اند و شاید گوگل به‌همین‌خاطر تصمیم گرفت دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۱ یا نسخه‌های جدید را مجبور به استفاده از A/B مجازی نکند.

     به‌هرحال، غول جستجوی اینترنت با ارائه‌ی اندروید ۱۳، روشی جدیدی برای کوچک‌تر کردن اندازه‌ی پارتیشن‌های مجازی موردنیاز برای دریافت به‌روزرسانی‌های یک‌پارچه توسعه داده است تا شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های اندرویدی بهانه‌ای برای عدم استفاده از این راهکار نداشته باشند.

    ظاهراً سازندگان گوشی‌های اندرویدی درهرصورت موظف به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل موبایلی گوگل خواهند بود؛‌ آپدیت‌هایی که از این به‌بعد به‌طور یک‌پارچه‌تر و در پس‌زمینه‌ی دستگاه دانلود و نصب می‌شوند.

    به‌محض اینکه گوشی‌های سامسونگی شما نسخه‌ی رسمی اندروید ۱۳ را دریافت کنند و اولین قابلیت‌های اصلی و آپدیت‌های امنیتی آن دردسترس قرار گیرند، باید دید که تصمیم‌گیری جدید گوگل چگونه روی این دستگاه‌ها اعمال خواهد شد. اگر پس از دریافت اندروید ۱۳ شاهد اعمال تغییر در روش به‌روزرسانی‌های بعدی باشیم، این موضوع نشان خواهد داد که سامسونگ سرانجام به استفاده از روش جدید A/B مجازی گوگل روی آورده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.