×
آخرین اخبار

بازیکنی که در روز تولدش اخراج شد

  • کد نوشته: 105895
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۴
  • 183 بازدید
  • تهران- خبر روز- اخراج بازیکن ایتالیا در روز تولدش یکی از اتفاقات مهم جام جهانی فوتبال بود که در حافظه تاریخی دوستداران فوتبال ثبت شده است.

    بازیکنی که در روز تولدش اخراج شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، جام جهانی برای بسیاری از ستاره های فوتبال سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است شاید اشک‌ها و لبخندهایی که در حین و پایان هر بازی بر قاب تصویر نقش می‌بندد زبان گویای این اتفاقات باشد؛ اتفاقات تلخ و شیرین جام جهانی زمانی برای یک ستاره ماندگار می شود که اخراج از بازی یا حذف تیمش همراه با اشتباه او باشد اشتباهی که سرنوشت تیم را عوض خواهد کرد و ممکن است نام یک کشور را با ناکامی در جام جهانی گره بزند.

    در ادوار جام جهانی شاید تلخ‌ترین لحظه ابر ستاره‌ها مربوط به رد شدن زیدان از کنار کاپ جهانی است. ضربه سر این بازیکن مسلمان به ماتراتزی ایتالیایی و اخراج زیدان از دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۰۶‌ آلمان، در نهایت منجر به شکست فرانسه در ضربات پنالتی شد.

    بازیکنی که در روز تولدش اخراج شد

    البته برخی از اخراج‌ها نیز برای تیم به ابزار پیروزی تبدیل شدند. یکی از این اخراج‌های خوش یمن در بازی اروگوئه و غنار در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رخ داد. جایی که اخراج لوییس سوارز اروگوئه را از حذف نجات داد و تیم غنا را به خانه فرستاد. در آن بازی سوارز توپ را در آستانه ورود به دروازه با دست دفع کرد که منجر به اخراج وی شد. اما اوت کردن پنالتی توسط بازیکن  غنایی در نهایت منجر به حذف این تیم آفریقایی شد.

    بازیکنی که در روز تولدش اخراج شد

    یکی از اخراج‌های خاص جام جهانی به سال ۱۹۹۴ و بازی تیم‌های ملی ایتالیا و نیجریه رخ داد. جایی که جان فرانکو زولا در روز تولدش از داور کارت قرمز هدیه گرفت تا ایتالیا را در شرایط سختی قرار دهد. نیجریه که در آن دوره از بازی ها به عنوان پدیده معرفی شده بود بعد از شکست  یونان و بلغارستان در دور گروهی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ابتالیا رفت اما در نهایت توسط لاجوردی‌پوشان حذف شد. 

    نیجریه در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی تا دقیقه ۸۹ از تیم ایتالیا جلو بود اما در پایان مغلوب هنرنمایی روبرتو باجو شد. این بازیکن در دقایق ۸۹ و ۱۰۸ دروازه تیم آفریقایی را باز کرد.  جان فرانکو زولا در دقیقه ۷۶ از بازی اخراج شد تا در روز تولدش یکی از تلخ ترین روزهای زندگی را تجربه کند. ایتالیا در نهایت به فینال مسابقات رسید اما در ضربات پنالتی مغلوب تیم برزیل شد.

    بازیکنی که در روز تولدش اخراج شد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.