×
آخرین اخبار

بازنگری و بروزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای تاریخی کندوان

  • کد نوشته: 59074
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • 288 بازدید
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازنگری و بروزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای کندوان خبر داد.
    بازنگری و بروزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای تاریخی کندوان

    به گزارش دیدگاه نیوز ، احمد حمزه زاده امروز در نخستین جلسه هیئت راهبردی پایگاه ملی کندوان در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه روستای تاریخی کندوان در ابعاد ملی و بین‌المللی آسیب‌شناسی مشکلات موجود همچنین رعایت ضوابط بافت تاریخی در این روستا امری ضروری است، چرا که کران‌های دستکند به‌عنوان ویژگی منحصر به‌فرد این روستا بوده و نگهداری از آن‌ها وظیفه‌ای عمومی برای اهالی روستا همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط است.

    او در ادامه ارائه طرح‌های مطالعاتی کران‌ها و مسجد سنگی روستای تاریخی کندوان را از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه هیئت راهبردی عنوان کرد و گفت: براساس مصوبات این جلسه طرح‌های مطالعات کران‌ها و مسجد صخره‌ای روستای تاریخی کندوان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، همچنین نصب درب، پنجره و پل‌های چوبی در این روستا براساس ضوابط تاریخی برای اجرا مورد بررسی قرار گرفت.

    حمزه زاده گفت: با توجه به ظرفیت غنی این روستای تاریخی در زمینه توسعه گردشگری، چندین طرح سرمایه‌گذاری و اعطای مجوز بومگردی در کندوان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اجرای آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *