×
آخرین اخبار

بازدید میدانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از مرکز جامع سلامت بندر شیرینو

  • کد نوشته: 108843
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۳
  • 4605 بازدید
  • معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر طی بازدیدی از پروژه های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با امام جمعه و بخشدار سیراف، اعضای شورای اسلامی بخش سیراف و رئیس و معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان دیدار و گفتگو کرد.

    بازدید میدانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از مرکز جامع سلامت بندر شیرینو

    به گزارش دیدگاه نیوز، به نقل از جنوب استان بندر شیرینو در شهرستان کنگان استان بوشهر با جمعیتی بیش از ۱۷ هزار نفر به عنوان بزرگترین روستای جنوب کشور شناخته می‌شود که نیاز است توجه ویژه‌ای به این بندر صورت گیرد.

    شیرینو به عنوان یکی از مناطق میزبان صنایع پارس جنوبی محسوب می‌شود و علی‌رغم جمعیت بسیار زیادی که دارد هنوز به شهر تبدیل نشده و با مشکلات فراوانی روبرو است که می‌طلبد مسئولان نگاه بهتری برای رفع مشکلات آن داشته باشند.

    روند تکمیل مرکز جامع خدمات سلامت بندر شیرینو طولانی شده و مردم همچنان چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسئولان در مورد این پروژه هستند تا بتوانند از امکانات و خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

    لزوم تکمیل مرکز جامع سلامت

    رئیس شورای بخش سیراف و نایب رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به عنوان بزرگترین روستای جنوب کشور انتظار داریم خدماتی مناسب و متناسب با موقعیت و جمعیت ما ارائه شود.

    ابراهیم بهمنی توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شیرینو را خواستار شد و افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم از مهم‌ترین وظایف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است که انتظار داریم در شیرینو نیز این خدمات ارائه شود.

    وی افزود: امیدواریم برای تکمیل مرکز جامع سلامت شیرینو از اعتبارات شهرستانی، اعتبارات استانی، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی، اعتبارات محرومیت زدایی، اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی و سایر اعتباراتی که امکان تخصیص دارد، استفاده شود.

    نایب رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۳۰۰ میلیون تومان اعتباراتی که توسط دهیاری و شورای اسلامی از پتروشیمی‌های منطقه دریافت کرده بودند در سال ۱۳۹۷ برای رفاه حال مردم این پروژه به مساحت هزار و ۵۰ متر در سه طبقه (طبق نقشه مهندسی خود دانشگاه علوم پزشکی)، کلنگ زنی کرد.

    حذف طبقه سوم پذیرفتنی نیست

    وی اضافه کرد: بعد از گذشت سه سال در سال ۱۳۹۹ این پروژه در قسمت فونداسیون طبقه اول ماند و به دلیل عدم تأمین اعتبار به موقع و مطالبات پیمانکار اعمال ماده ۴۸ پیمان شد که دانشگاه علوم پزشکی اعتباری به آن تخصیص نداد.

    بهمنی بیان کرد: مجدد با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجدد به حساب علوم پزشکی پول واریز و فاز جدید پروژه مجدد وارد مناقصه شد و همچنین سه میلیارد تومان از مناطق نفت خیز و سه میلیارد از شورای راهبردی تأمین اعتبار شد.

    وی با اشاره به اینکه باید کل این پروژه طبق برنامه اجرا شود و حذف طبقه سوم پذیرفتنی نیست، ادامه داد: کاهش ارتفاع و کاهش سطح زیربنا در این پروژه قابل پذیرش نیست و باید به صورت کامل طبق پیش‌بینی‌ها اجرا شود.

    رئیس شورای بخش سیراف گفت: در بندر شیرینو به شدت با کمبود زمین مواجه هستیم و این روستا از دو طرف محدود به منطقه ویژه پارس جنوبی و از یک سو منتهی به دریا است و از سوی دیگر نیز به ارتفاعات و کوه محدود است و باید از زمین و فضا به خوبی استفاده شود.

    بهمنی ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان در حوزه سلامت این بندر بیان داشت: مردمی که تاکنون شایسته‌ترین میزبانان صنعت کشور بوده‌اند مستحق بهترین خدمات هستند.

    شیرینو نیازمند مرکز درمانی بزرگ است

    امام جمعه بخش سیراف در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از مرکز جامع سلامت شیرینو اظهار داشت: شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف با تجهیزات کامل و نیروی مورد نیاز از مطالبات بحق مردم بخش سیراف است.

    حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری با تاکید بر لزوم تسریع در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی بیان کرد: ساختمان نیمه کاره مرکز سلامت شیرینو قرار بود در سه طبقه ساخته شود اما طبقه سوم حذف شد که پذیرفتنی نیست.

    وی با تاکید بر اینکه باید آینده را مد نظر داشته باشیم افزود: شیرینو بزرگترین روستای استان است و با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک به شهر ارتقا خواهد یافت با آن همه نیروهای شرکتی و غیر بومی نیازمند درمانگاهی بزرگ با امکانات مناسب است.

    امام جمعه بخش سیراف افزود: بعضی دیگر از روستاهای بخش سیراف نیز فاقد خانه بهداشت هستند که اطمینان داریم در دولت مردمی که در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم قدم‌های بزرگی برداشته شده است با درایت بهداشت و درمان استان این مشکل را حل خواهید کرد.

    عزم جدی برای تکمیل مرکز سلامت شیرینو

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز با اشاره به بازدیدی که از مرکز جامع خدمات سلامت در شیرینو داشت اظهار داشت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شیرینو استفاده خواهیم کرد.

    قاسم برجوی‌فرد با بیان اینکه برای توسعه خدمات پای کار هستیم ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل خود را برای اجرای پانسیون اعلام کرده است و ما در دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که پانسیون (طبقه سوم) به صورت کامل اجرا شود.

    وی با اشاره به مطالبه مردم و مسئولان شیرینو برای مرکز جامع سلامت تصریح کرد: طی هفته‌های آینده جلسه‌ای مبنی بر بررسی وضعیت موجود و اجرا پانسیون پزشکان (طبقه سوم) تصمیم گیری شود.

    شیرینو در آستانه شهر شدن است و در آینده روستاهای شصت پیچ، لاور ده، لاور گل، هفت چاه، سه چاه و چاه دمیت، بندر شیرینو و هزاران نفر از پرسنل صنعت از همین مرکز خدمات درمانی بهره مند خواهند شد که باید برای تکمیل آن اقدامات اساسای صورت گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *