×
آخرین اخبار

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها کشور از پروژه های بیابانی شهرستان هندیجان

  • کد نوشته: 44233
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • 383 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان در معرض فرسایش خاک قرار دارند که یکی از هدف گذاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ و جلوگیری از این فرسایش بادی در مناطق بحرانی می باشد. مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع و ابخیزداری کشور گفت: مدل موفق و جدیدی از […]

    بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها کشور از پروژه های بیابانی شهرستان هندیجان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان هندیجان در معرض فرسایش خاک قرار دارند که یکی از هدف گذاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور حفظ و جلوگیری از این فرسایش بادی در مناطق بحرانی می باشد.

    مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع و ابخیزداری کشور گفت: مدل موفق و جدیدی از مدیریت رواناب و تثبیت عرصه با کمک پژوهشکده حفاظت خاک و آب در هندیجان اجرا نمودیم که جهت جلوگیری از فرسایش بادی این مدل توسعه خواهد یافت دکتر منصور در ادامه از تخصیص هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار به بیش از یک میلیون هکتار طرح آبخیزداری و سیصد هزار هکتار عرصه بیابانی درکشور تا پایان سال خبر داد.
    در ادامه کورش کیانی مدیرکل جنگلها ، مراتع و آبخیزداری خوزستان نیز با اشاره به ۳۵۰ هزار هکتار کانون های گرد و غبار در استان افزود: از ۳۵۰ هزار هکتار کانون گردوغبار در استان ۳۸ هزار هکتار در سه کانون ۵ ، ۶ ، ۷ در حوزه شهرستان هندیجان قرار دارد که جهت پایدار سازی این کانون های ریزگرد، پروژه های مدیریت رواناب که بصورت گوراب ، پیتینگ و هلالی های آبگیر در ۴ هزار هکتار از مناطق بحرانی کانون های شهرستان اجرا شده است.
    در پایان این بازدید آرش طیب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هندیجان گزارشی از روند پروژه های مدیریت رواناب در دو سال اخیر که حدود ۴۰۰۰ هکتار در دو بخش شرق و غرب هندیجان که در قالب سه پروژه ۲۵۰۰ هکتاری، ۱۰۰۰ هکتاری و ۴۵۰ هکتاری می باشد ارائه نمودند. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *