×
آخرین اخبار

بازدهی بازارها در هفته سوم مهر ۱۴۰۱/ طلا و سکه منفی‌های هفته شدند

  • کد نوشته: 100068
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۲
  • 199 بازدید
  • بازدهی بازارها در هفته سوم مهر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که برخلاف هفته گذشته، دو بازار مالی رشد و دو بازار، افت را تجربه کرده‌اند. بورس بیشترین و دلار صرافی ملی کمترین رشد را داشتند.

    بازدهی بازارها در هفته سوم مهر ۱۴۰۱/ طلا و سکه منفی‌های هفته شدند

    به گزارش دیدگاه نیوز، بازدهی بازارها در هفته سوم مهر ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که برخلاف هفته گذشته، دو بازار رشد و دو بازار نیز افت را تجربه کردند.

    نگاهی به بازدهی بازارها

    قیمت دلار

    قیمت دلار در هفته سوم مهر، ۰٫۰۷ درصد رشد داشت. این بازار هفته گذشته نیز، ۱٫۲۶ درصد رشد کرده بود.

    صرافی ملی، روز پنجشنبه ۲۱ مهر، نرخ فروش دلار را ۲۸۹۰۳ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۱۴ مهر، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۸۸۸۳ تومان را نشان می‌داد.

    نوسانات قیمت دلار

    روزهای گذشته قیمت دلار بر مدار صعودی پیش رفت و این در حالی است که فعالان بازار با توجه به تاثیر نرخ درهم بر قیمت دلار این روند افزایشی را پیش‌بینی کرده بودند.

    روز پنچشنبه ۲۱ مهر، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۲ هزار و ۸۵۰ و ۳۲ هزار و ۹۳۰ تومان رسید.

    قیمت طلا

    بازدهی بازار طلا نیز در هفته سوم مهر، با ۱٫۰۱ درصد افت همراه شد. درحالی که طلا هفته گذشته ۵٫۰۴ درصد رشد را تجربه کرده بود.

    قیمت طلا بر اساس آخرین گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، به یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۹۷ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۱۴ مهر، یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شد.

    قیمت سکه

    این بازار در هفته سوم مهر، با ۳٫۴۲ درصد رشد همراه شد. بازار سکه هفته گذشته را با ۳٫۴۲ درصد رشد به پایان رسانده بود.

    قیمت سکه  طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ تومان رسید. در حالی که قیمت سکه در روز پنجشنبه ۱۴ مهر، ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.

    در روزهای گذشته، در بازار داخلی طلا و سکه روند نوسانی داشت. نوسان قیمت اونس، طلا را به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و سکه را وارد کانال ۱۴ میلیون تومان کرد.

    بورس

    شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی ۱۲ مهر ماه معادل یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید و توانست رشد ۰٫۴۵ درصدی را ثبت کند.

    پیش‌بینی بورس

    اغلب تحلیلگران عقیده دارند که شاخص در نیمه دوم سال نوسانی می‌شود. اما برخی دیگر از کارشناسان با بدبینی نسبت به وضعیت بازار می‌گویند که شاخص در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کند. در مقابل گروه دیگری از کارشناسان معتقدند شاخص آماده رشد و جهش است و تا پایان سال ممکن است شاخص تا محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برسد.

    نباید فراموش کرد که روند شاخص در نیمه دوم سال به عوامل مختلفی همچون برجام بستگی دارد. تعیین و تکلیف برجام می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را تغییر دهد.

    سیاستگذاری‌های دولت در حوزه اقتصاد نیز اغلب اقتصاددانان را شگفت‌زده و نگران کرده و به نظر می‌رسد الگوی دستوری اقتصاد بیش از پیش از سوی مدیران دولتی در دستور کار قرار گرفته است. همه این نشانه‌ها باعث شده تا اهالی بورس با دلهره چشم انتظار آینده باشند و فعلا به فعالیت کج‌دار و مریزشان در بورس تهران ادامه دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *