×
آخرین اخبار

بارش باران در نقاط مختلف کشور

  • کد نوشته: 126973
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۵
  • 38 بازدید
  • رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و ورود گرد و خاک به مرزهای غربی خبر داد.

    بارش باران در نقاط مختلف کشور

    صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، یزد و فارس فعال است همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و زنجان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود. در سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود.

    وی افزود: با گذر امواج تراز میانی از نوار جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد. در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان نیز وزش باد و نفوذ گردوخاک از مرزهای غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که چهارشنبه (۶ اردیبهشت) بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز، تهران، سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود همچنین در سواحل و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش ادامه خواهد داشت.

    ضیائیان  ادامه داد: پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت ) در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ می‌دهد همچنین در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی فارس، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

    وی افزود: جمعه (۸ اردیبهشت) با تداوم بارش در این مناطق گستره فعالیت سامانه مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان را نیز دربرمی‌گیرد.

    ضیاییان در ادامه اظهار کرد: شنبه (۹ اردیبهشت) علاوه بر اینکه در مرکز ، شرق و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ می‌دهد، در برخی نقاط شمال غربی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

    رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۷ اردیبهشت) قسمتی ابری گاهی وزش باد  با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۵ و ۶ اردیبهشت) شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *