×
آخرین اخبار

معاون دانشگاه علوم پزشکی:
ایلام همچنان رتبه نخست بستری کرونا در کشور را دارد

  • کد نوشته: 45920
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۹
  • 360 بازدید
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استان ایلام با وجود کاهش میزان بستری ها در ۲ هفته نخست آذرماه، همچنان رتبه نخست بستری های کرونا را در کشور دارد.
    ایلام همچنان رتبه نخست بستری کرونا در کشور را دارد

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا اظهار داشت: براساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، این استان از نظر فوتی کرونا بالاتر از میانگین کشوری و رتبه شانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی یادآور شد: باید در راستای کاهش آمار بستری های کرونا در استان مردم، اصناف و دیگر دستگاه‌ها و ادارات همچون ۲ هفته نخست آذرماه اهتمام بیشتری در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه پس از ۹ ماه از شیوع، خطر کرونا بر همگان آشکار شده است، افزود: کوچکترین بی توجهی در عدم رعایت پروتکل ها، به ویژه نزدن ماسک و حضور در اجتماعات خانوادگی می تواند بسیار خطرآفرین باشد.

    دکتر صادقی فر تغییر در آمار ابتلا و بسترهای کرونا را منوط به رعایت و عدم رعایت پروتکل ها و حضور و عدم حضور در اجتماعات دانست و افزود: مجموع تعداد بسترهای کرونا در ایلام زمانی به ۴۰۰ نفر رسیده بود اما اکنون این تعداد به ۱۷۰ نفر کاهش یافته است.

    وی در ادامه از کاهش محسوس بستری و فوتی کرونا در ۲ هفته نخست آذرماه نسبت به اواخر مهرماه و آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: ایلام جزو استان هایی بود که در ۲ هفته نخست آذرماه در اجرای محدودیت ها و ممنوعیت جدید کرونا بیشترین کاهش بستری و فوتی کرونا را در کشور داشته است.

    وی اضافه کرد: با وجود کم شدن تعداد بستری و فوتی کرونا در هفته اول و دوم آذرماه، آمار هنوز هم از بالاترین تعداد در تیرماه سال جاری بالاتر است که این نشان می دهد که ما باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

    ایلام برترین استان غرب کشور از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی است

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با قدردانی از استاندار، ستاد کرونای استان، فرمانداران و کارگروه رسانه ای کرونا و مردم استان افزود: ایلام برترین استان غرب کشور در ۲ هفته نخست آذرماه بوده که رعایت پروتکل ها و دستورالعمل بهداشتی در آن به بهترین شکل انجام گرفته است‌.

    وی افزود: استان ایلام از نظر اجرای دقیق ممنوعیت ها و محدودیت های جدید کرونا نیز جزو استان با وضعیت عادی کرونا بوده که در این خصوص باید از همکاری مردم و اصناف استان تشکر کرد.

    صادقی فر همچنین با قدردانی از مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راه استان نیز افزود: ایلام از نظر ممنوعیت ترددها نیز دارای وضعیت زرد و عادی بوده و جزو استان هایی است که اجرای ممنوعیت ها به خوبی در آن اجرا شده است.

    دکتر صادقی فر در ادامه مهم ترین و خطرناک ترین اجتماع را دورهمی خانوادگی با تعداد زیاد و گردهمایی در فضاهای مسقف ذکر کرد و افزود: علاوه بر دورهمی خانوادگی، حضور در آرامستان ها، دفاتر پیشخوان، بانک ها و کافه ها با جمعیت و تراکم زیاد می‌تواند بسیار برای افراد خطرآفرین باشد.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درخصوص اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی( غربالگری محله به محله کرونا ) نیز افزود: در طرح شهید سلیمانی تمرکز و راهبرد اصلی ما تسریع در بیماریابی و قطع زنجیره کرونا در استان است.

    وی اضافه کرد: افزایش نمونه گیری کرونا، مراقبت های در منزل، آموزش های همگانی، غربالگری مردم با تاکید بر گروه های آسیب پذیر و تقویت نظارت ها در طرح شهید سلیمانی در کل استان در حال انجام است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *