×
آخرین اخبار

ایستگاه مترو پارامونت «شیراز» حذف نمی‌شود

  • کد نوشته: 43080
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۳
  • 767 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز ،رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به عدم حذف ایستگاه های پارامونت و آزادی، عملیات اجرایی آنها را مربوط به فاز دو دانست و گفت: فاز یک خط دو متروی شیراز تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.  حذف ایستگاه پارامونت مربوط به خط دوم متروی […]

    ایستگاه مترو پارامونت «شیراز» حذف نمی‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز ،رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به عدم حذف ایستگاه های پارامونت و آزادی، عملیات اجرایی آنها را مربوط به فاز دو دانست و گفت: فاز یک خط دو متروی شیراز تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

     حذف ایستگاه پارامونت مربوط به خط دوم متروی شیراز چند روزی در فضای مجازی و رسانه‌ای دست به دست می‌شد و از آنجا که این محدوده بسیار پر رفت‌و‌آمد بوده و قطعا ایستگاه در این محل مورد نیاز است، صحت و سقم ماجرا را از سوی مسئول مربوطه پیگیری و تکذیب شد.

     بر اساس این گزارش ،حسن مرادی با اشاره به اینکه خط دو مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه در حدفاصل میانرود تا کلبه سعدی می باشد، اظهار داشت: گمان می رود خط دو متروی شیراز با توجه به تراکم جمعیت این بخش از شهر و کمبود کریدورهای جنوبی _ شمالی حتی بیش از خط یک مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در آخرین روز از هفته گذشته عملیات حفاری تونل شماره یک تا میدان آزادی (فلکه گاز) به پایان رسید. رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در خصوص زمان عملیات ساخت ایستگاه ها عنوان کرد: درحال حاضر تمرکز ما بیشتر برروی افتتاح بخش اول خط دو مترو است که از چهار ایستگاه، قهرمانان، عادل آباد و امیرکبیر و امام حسین (ع)، سه ایستگاه آن به بهره برداری خواهد رسید.

    وی درخصوص ایستگاه پانزده خرداد که زمزمه هایی مبنی بر حذف آن شنیده می شد، گفت: ساخت ایستگاه های شکوفه و پارامونت (۱۵ خرداد) با توجه به محدودیت های مالی در این مرحله از ساخت در اولویت نبوده و پس از بهره برداری از فاز یک آغاز خواهد شد.

    مرادی در خصوص سرنوشت تونل دو خط دو مترو شیراز بیان کرد: تونل شماره دو مدتهاست به ایستگاه امام حسین(ع) رسیده و متوقف شده و به زودی کار خود را آغاز کرده و تا بعد از عید به ایستگاه آزادی رسیده و عملیات حفاری این بخش به پایان می رسد. 

    مرادی در خصوص زمان افتتاح فاز یک خط دو مترو شیراز گفت: ما تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا فاز یک خط دو مترو را با سه ایستگاه تا اردیبهشت ماه به اتمام رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

    وی همچنین درباره مشکلات سردراه این پروژه اظهارکرد: سال گذشته با شیوع کرونا و نیز به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی روبرو شدیم که توانستیم به سرعت کارها را به سرانجام برسانیم و هم اکنون برای افتتاح فاز اول این پروژه به حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته این رقم با توجه به نوسانات بازار ثابت نیست.

    رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در پاسخ به این سوال که آیا واگن های مورد نیاز این خط آماده است یا خیر؟ گفت: در این ارتباط در حال حاضر وزارت کشور قول داده که سه رام قطار شامل ۱۵ واگن را تحویل نمایند اما اگر این اتفاق میسر نشود، از یک رام قطار خط یک شامل پنج واگن برای بهره برداری اولیه از خط دو استفاده خواهیم کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *