×
آخرین اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد:
ایجاد ۷۴۸ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه کشور

  • کد نوشته: 74176
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۲
  • 331 بازدید
  • رئیس کمیته امداد از ایجاد 748 هزار فرصت شغلی برای مددجویان در طول برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.
    ایجاد ۷۴۸ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه کشور

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در نشست فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس شورای اسلامی با تشریح رویکرد و اقدامات این نهاد در حوزه اشتغالزایی، افزود: در حال حاضر حدود پنج میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سالمند و تعداد دیگری کودک به شمار می‌روند که از دایره شمول اشتغال خارج هستند.

    وی تاکید کرد: کمیته امداد در حوزه ایجاد اشتغال خانگی یک کار علمی انجام داده و توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار را هدفگذاری کرده است. ضمن اینکه چون ۶۰ درصد جامعه تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، با ایجاد مشاغل خانگی کاری کردیم که توجه به اشتغال، مادر بودن آنها را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اجرای هر پروژه در کشور باید یک پیوست عدالت داشته باشد، تاکید کرد: کمیته امداد براساس ماده ۸۳ قانون برنامه ششم توسعه موظف به ایجاد سالانه ۷۰ هزار شغل بوده است، که بر این اساس طی سال ۹۶ حدود ۱۵۴ هزار فرصت شغلی، در سال ۹۷ تعداد ۱۴۹ هزار فرصت شغلی، سال ۹۸ حدود ۱۷۵ هزار شغل و در سال ۹۹ بیش از ۱۹۷ هزار شغل ایجاد کرده است. در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۷۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شده است که در مجموع ۷۴۸ هزار شغل معادل ۲۱۳ درصد تعهد برنامه ششم فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.

    رئیس کمیته امداد به آموزش‌های ارائه شده برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: تعداد افراد بهره‌مند شده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال ۹۶ بیش از ۲۹۴ هزار، در سال ۹۷ بیش از ۱۸۳ هزار، در سال ۹۸ بیش از ۱۵۲ هزار، در سال ۹۹ بیش از ۱۷۳ هزار و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۸ هزار شغل بوده است.

    وی با اعلام آمادگی کمیته امداد برای پذیرش مسئولیت اشتغال خرد و خانگی کشور، یادآور شد: براساس اقدامات توانمندسازی کمیته امداد، از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۶۹ هزار خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایت کمیته خارج شده‌اند.

    در ادامه این نشست، شهباز حسن پور بیگلری، رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه تحت حمایت، گفت: دغدغه اصلی کمیته امداد خدمت به اقشار نیازمند جامعه است و همه متولیان امر در جمهوری اسلامی ایران خود را مسئول رسیدگی به اقشار محروم می‌دانند.

    صمدالله محمدی نماینده مردم بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس نیز ضمن قدردانی از کمیته امداد که در جهت رفع فقر و محرومیت در کشور گام بر می‌دارد از گفت: کمیته امداد تنها پناهگاه محرومان است، بنابراین انتظار داریم در این شرایط سخت به این قشر بیشتر توجه کند. همچنین روند ارائه خدمات به ویژه به زنان سرپرست خانوار تسریع شود.

    محمد علی‌پور، نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس گفت: کارایی تسهیلاتی که کمیته امداد برای اشتغال‌زایی اختصاص داده بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های کلان در این حوزه است، ضمن اینکه تسهیلات وام خردی که در اختیار محرومان قرار می‌گیرد، نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته است.

    وی تاکید کرد: مجلس از این آمادگی برخوردار است تا در جهت تامین منابع از کمیته امداد حمایت کند.

    محمد باقری، نماینده مردم بناب نیز به رئیس کمیته امداد پیشنهاد داد تا با تیم اقتصادی دولت در خصوص افزایش یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مذاکره کند تا به جای اینکه یارانه سایر اقشار جامعه افزایش یابد، یارانه این افراد به چندین برابر افزایش داده شود و تاکید کرد که مجلس در این زمینه با این کمیته همکاری خواهد کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *