×
آخرین اخبار

طی فراخوانی،
اولویت های پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سال ۱۴۰۴- ۱۴۰۰ اعلام شد

  • کد نوشته: 60473
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۵
  • 340 بازدید
  • پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی طی فراخوانی اولویت های پژوهشی خود در 9 محور را اعلام کرد
    اولویت های پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سال ۱۴۰۴- ۱۴۰۰ اعلام شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، در راستای هدفمند سازی مطالعات حوزه ورزش کشور و استفاده از همه ظرفیت های ملی شامل طرح های کلان پژوهشی، تحقیقات دانشگاهی و دانشجویی اعم از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، فهرست اولویت های پژوهشی خود را در ۹ محور، اعلام کرد.

    بر اساس این گزارش، نظر به توسعه دانش علوم ورزشی در دنیا و نزدیک شدن مطالعات حوزه علوم ورزشی در کشورمان به استاندارد‌های بالای بین المللی، لازم است تا هر چند سال یکبار مسیر خود را همسو با حرکت جهانی تنظیم نموده و برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف این دانش، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی نماییم.

    پژوهشگاه تربیت بدنی به عنوان تنها پژوهشگاه ملی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است تا به عنوان هسته مرکزی، در خصوص هماهنگی بین دانشگاه‌ها، مراکز مطالعاتی و پژوهشی با دستگاه‌های متولی حوزه ورزش پژوهش‌های کلان حوزه علوم ورزشی را مدیریت و اجرا نماید.

    همچنین با نگاهی به چشم انداز، سیاست‌ها و اهداف کلی پژوهشگاه، ماموریت این مرکز را به عنوان مرجع پژوهش ورزش کشور در حوزه علوم ورزشی و در شرایط کنونی بیش از گذشته برجسته کرده است. این در حالیست که علیرغم مشکلات زیاد در دو دهه اخیر بیش از ۴۰۰ پژوهش عمدتا کاربردی و ملی را اجرا نموده و سعی داشته است پاسخگوی نیاز‌های پژوهشی کشور در این زمینه باشد.

    لذا اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۰ بر اساس تأکید مسئولان ارشد نظام، اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامع علمی سلامت، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه استراتژیک و راهبردی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، با تأکید بر سه حوزه اصلی علوم زیستی در ورزش، ورزش و جامعه و فناوری‌های ورزشی تدوین شده است.
    محور‌های اصلی این اولویت‌ها در ۹ موضوع اصلی همراستا با فعالیت‌های ۹ گروه جدید پژوهشگاه (بر اساس ساختار تشکیلات جدید ابلاغی در سال ۱۴۰۰ دفتر گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه) است.

    محور‌های اصلی

    • مطالعات فعالیت بدنی و تندرستی
    • ارتقاء عملکرد در ورزش قهرمانی
    • طب ورزشی
    • مدیریت و سیاست گذاری در ورزش
    • علوم رفتاری در ورزش
    • جامعه‌شناسی و روان‌شناسی ورزش
    • بیومکانیک ورزشی
    • مهندسی ورزش
    • بازاریابی و تجاری‌سازی در ورزش

    پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی آمادگی دارد تا ضمن اجرای این عناوین به صورت مشترک با نهاد های اجرایی ورزش کشور، برای برآورده ساختن نیازهای پژوهشی آنان در هر عنوان مورد نیاز شان نیز اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای طرح های پژوهشی نماید.

    علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به آدرس http://ssrc.ac.ir مراجعه نموده یا با پست الکترونیک معاونت پژوهشی به نشانی: ssri.r.d@gmail.com مکاتبه نمایند.

    لازم به ذکر است اولویت دریافت پروپوزال با پژوهش‌هایی است که جنبه مشارکت مادی یا معنوی داشته و دستگاه متولی حوزه ورزش ضمن اعلام نیاز، در اجرای طرح نیز مشارکت داشته باشد یا طرح در سطح بین المللی و یا منطقه‌ای اجرا شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *