×
آخرین اخبار

اولویت خاص سازمان سینمایی هنرمندان جوان فیلم کوتاه است

  • کد نوشته: 101164
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۹
  • 117 بازدید
  • تهران- خبر روز- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی گفت: دوستان و هنرمندان جوان فیلم کوتاه در اهمیت و اولویت خاص سازمان سینمایی هستند و این سازمان توجه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌ها و تزریق بودجه و تامین امکانات لازم در حوزه های مختلف سینمایی دارد.

    اولویت خاص سازمان سینمایی هنرمندان جوان فیلم کوتاه است

    به گزارش دیدگاه نیوز از ستاد خبری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، اصغر فارسی روز جمعه در حاشیه بازدید از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این دوره از جشنواره با حضور فیلمسازان و آثار متنوع در ژانرهای مختلف برگزار شده و بار دیگر بعد از ۳سال شرایط کرونایی امکان برگزاری حضوری این جشنواره فراهم شد و فرصتی ایجاد شد که فیلمسازان با هم رقابت کنند، عرض اندام کرده و بدرخشند؛ استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته است.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی افزود: با ابتکار عمل‌هایی که دبیرخانه انجمن سینمای جوانان و برگزار کنندگان این جشنواره به خرج دادند، هیأت انتخاب جشنواره با دید بازتری به بازبینی آثار پرداخت و فضا برای تعداد زیادی از جوانان فیلمساز فراهم شد. استقبال خوبی هم از سوی هنرمندان فیلم کوتاه در طیف‌های مختلف هنری شد، این نشاندهنده اهمیت و برگزاری موفق این جشنواره است.

    فارسی با اشاره به تاکید دولت بر عدالت فرهنگی، ادامه داد: سازمان سینمایی در مدیریت جدید، سه شعار اصلی قانون‌گذاری، استانداردسازی و عدالت‌محوری را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. دولت محترم نیز بر عدالت مردمی تاکید می‌کند و اعلام کرده است عدالت فرهنگی یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها و شعار اصلی مورد توجه دولت است.

    وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه سازمان سینمایی اهمیت زیادی به مقوله تقویت زیرساخت در حوزه‌های مختلف سینمایی و توجه به استان‌های مختلف داشته، با هدف اهمیت به چهره‌های فرهنگی و جوانان بااستعداد کشور، هیأت سازمان سینمایی به ۱۴ استان و شهرستان سفر کرد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی یادآور شد: سازمان سینمایی برای تجهیز زیرساخت‌ها برای انجمن سینمای جوانان اهمیت ویژه‌ای قائل است و قدم‌هایی که در این راه برمی‌دارد، برای شناخت نسل آینده هنرمندان بوده و در کنار اهمیتی که برای پیشکسوتان قائل است، در نظر دارد تا پوست اندازی اساسی صورت بگیرد، جوانان مستعد دیده شوند و زمینه‌ای فراهم شود تا درک عمیق‌تر و بهتری از نسل جدید صورت بگیرد.

    فارسی خاطرنشان کرد: دوستان و هنرمندان جوان اهل فیلم کوتاه در اهمیت و اولویت خاص سازمان سینمایی هستند و این سازمان توجه ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌ها و تزریق بودجه و تامین امکانات لازم در حوزه‌های مختلف سینمایی دارد؛ امیدواریم طی سه سال آینده شاهد گام‌های موثر در این حوزه باشیم.

    وی با اشاره به سفرهای استانی رییس سازمان سینمایی توضیح داد: در سفر به ۱۱ استان که در اولویت کاری ما بودند و دفاتر انجمن سینمای جوانان در آنجا قرار داشتند، تفاهم‌نامه‌هایی را با استاندارها منعقد کردیم که برای آنها ابلاغ شد و بودجه‌های قابل توجهی برای تامین زیرساخت ها لحاظ شده است. مطمئنم دریچه‌ای خاص برای رونق تمام مجموعه‌های سازمان سینمایی به ویژه انجمن گشوده خواهد شد.

    معاون رییس سازمان سینمایی اضافه کرد: تجهیز دفاتر سازمان سینمایی در استان‌ها، خرید ملزومات مورد نیاز دفاتر، کمک به ساخت اثر فیلم اولی‌ها و فیلم‌های بلند و همچنین اعطای وام برای هنرمندان فیلمساز از مفاد این قراردادها بود.

    سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۱ درحال برگزاری است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.