×
آخرین اخبار

اهالی شهیون دزفول، چشم انتظار بهره برداری از مرکز درمان بستر

  • کد نوشته: 106502
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۸
  • 190 بازدید
  • دزفول-خبر روز- اهالی بخش محروم شهیون دزفول که با مشکلات و کمبودهای بهداشتی درمانی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در انتظار بهره برداری از مرکز درمان بستر این بخش هستند.

    اهالی شهیون دزفول، چشم انتظار بهره برداری از مرکز درمان بستر

    بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول با حدود ۳۰۰ روستا و جمعیتی پراکنده بیش از ۶۰ درصد مساحت این شهرستان را در برگرفته ولی از کمترین امکانات نظیر جاده بی‌بهره است و اهالی این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبورند ساعت‌ها رانندگی کنند.
    شغل بیشتر اهالی شهیون دامداری است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه بارها شاهد سقوط از ارتفاع، عقرب و مارگزیدگی و دیگر حوادث هستند.

    دانشگاه علوم پزشکی دزفول به منظور بهره مندی هرچه بیشتر اهالی این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی از سال ۹۵ اقدام به ساخت مرکز درمان بستر شهیون کرده و تکمیل این طرح بعد از ۶ سال نیازمند همت و برداشتن یک گام اساسی است.

    اهالی شهیون دزفول، چشم انتظار بهره برداری از مرکز درمان بستر

    غلامرضا کاید خورده رییس شورای اسلامی بخش شهیون دزفول با تاکید بر لزوم بهره برداری از این مرکز درمان بستر می‌گوید: اهالی منطقه برای دسترسی بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی نیاز مبرم و فوری به این مرکز دارند.

    ساختمان این مرکز درمان بستر تکمیل و جاده ورودی آن با پیگیری بخشداری و اداره راه آسفالت شده است ضمن اینکه مشکل آب و برق این مرکز نیز با پیگیری‌های انجام شده برطرف شده ولی به گفته رییس شورای اسلامی بخش شهیون، با وجود قول تجهیز و تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی، هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

    رئیس اداره توسعه منابع فیزیکی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با بیان اینکه ساختمان مرکز موردنظر تکمیل و در مرحله تامین و نصب تجهیزات است، اظهارداشت: ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت برای تجهیز این مرکز تامین شده که بزودی جذب و هزینه خواهد شد.

    نعمت قندی‌پور ادامه داد: مابقی تجهیزات نیز با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول و تامین اعتبار، خریداری می‌شوند تا ان شاالله ظرف یک ماه آینده این مرکز برای استفاده اهالی تکمیل و بهره برداری شود.

    انتظار می‌رود برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش حاشیه نشینی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی به جامعه تحمیل می‌کنند و همچنین برای نجات جان بیماران در مناطق کوهستانی و کم برخوردار، این مناطق از امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری بهره مند شوند.
    خبرگزاری دیدگاه نیوز در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ نیز گزارشی با عنوان “اهالی شهیون دزفول خواستار تکمیل مرکز درمان بستراهالی شهیون دزفول، چشم انتظار بهره برداری از مرکز درمان بستر” منتشر کرده که پیشنهاد می‌شود مطالعه شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.